New Haven

9 juli 2019 - New Haven, Connecticut, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

vandaag ben ik met de trein naar New Haven gegaan. Dat ging zeer voorspoedig: we kwamen zelfs voor schema aan. Ik moest daardoor even wachten op de gratis shuttlebus naar het centrum. Die gratis bus kwam ik gisteren bij toeval op het spoor toen ik op Streetview even keek of het een fatsoenlijke route is om te lopen of dat ik een taxi moest nemen. Ik zag opeens een grote groene bus in beeld met daarop FREE SHUTTLE UNION STATION DOWNTOWN. Na een snelle google-zoek-actie bleek die elke werkdag te rijden en daarbij ook nog zeer dicht bij mijn hotel te eindigen. Handig. Die heb ik dus genomen. Scheelde een wandeling van ruim 20 minuten.

De trein was weer stervenskoud. Ik kreeg gewoon pijn in mijn voorhoofdholtes. Echt niet te doen. De volgende keer neem ik mijn fleece mee in mijn rugzak en doe ik die onderweg aan. Beetje idioot, want het is constant 27-32 graden. In die trein is het hooguit 18 graden.

Ik heb net even een rondje door het centrum gedaan en het ziet er echt heel leuk uit. Het hele centrum is meteen ook campus. Het doet me denken aan Oxford qua bouwstijl. Ik ben al in een prachtige bibliotheek geweest en in een sportschool, die er aan de buitenkant uitzag als een kerk. Zie foto's. Die sportschool mag ik ook in sporten als gast van dit hotel zag ik net in de gids. Die laat ik maar gaan; ik maak zo ook kilometers genoeg.

Het valt me op dat er ontzettend veel politie en security rondloopt en rijdt. En bovendien staat er elke 50 meter een paal met een blauw licht er op en een knop in geval van nood. Het idee zal vast zijn dat je je daarvoor veilig(er) voelt, maar ik krijg er juist een onveilig gevoel van (zoiets als: wat is hier loos dat dit nodig is?). Maar volgens Wiki-travel is het veilig op wat parken na (tenminste in het donker), dus dat zal dan wel.

Morgen ga ik verder op onderzoek uit.

Groeten, Tanja

1. Eva Beekman:
    9 juli 2019
    Dat ziet er mooi uit, Tanja. New Haven lijkt me de moeite waard.
    Wat dom dat het in het openbaar vervoer zo koud is. Een mens zou er juist ziek van worden. Die gratis shuttlebus is dan wel weer een cadeautje.
    Groetjes uit Middelburg. Het is hier 19 graden.