Fietsen

10 juli 2019 - New Haven, Connecticut, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

vandaag ben ik met de gratis fiets op pad gegaan. De stad heeft wel zijn best gedaan om fietspaden aan te leggen, of althans.. op de weg aan te geven dat er een bike lane is. Maar de automobilisten zijn er overduidelijk niet aan gewend. Je moet wel een ervaren fietser zijn om dat leuk te vinden, maar gelukkig ben ik een Nederlander 😀. Ook de bike lane/weg zelf is niet overal even glad; ik moest een paar keer door een gat. Maar desondanks heb ik een leuke dag gehad op de fiets.

Het doel was eigenlijk om naar de zee te fietsen, maar die route bleek niet echt leuk: ik moest een grote brug omhoog fietsen. Weliswaar op een apart pad, maar wel naast een snelweg. Bovendien zag ik iets van industrie aan de andere kant van de brug, dus ik ben maar afgehaakt. Uiteindelijk kwam ik toch bij de zee met een wandelpad erlangs. Maar dat was aan een parkeerplaats van de snelweg. Ook niet echt een ontspannende plek. Mijn idee om in New Haven wat langer te blijven hangen voor de zee heb ik dus ook maar laten varen.

Na het avontuur langs de snelweg ben ik de stad weer in gefietst en een eind door gefietst. Mooie stukken met mooie huizen gezien, maar ook stukken die armer waren. Ik ben met de fiets geëindigd bij de Yale University Art Gallery hier om de hoek. Met kunst uit alle perioden, beginnend bij de Grieken en eindigend met modern en alles er tussen in. Net heb ik gegeten bij een vegetarisch restaurant; ontzettend lekker voor weinig geld, maar ook daar weer zo'n grote portie.

Morgen ben ik hier nog een dagje. Ik ga naar een ander museum en nog een beetje rondlopen en dan donderdag met de trein naar Philadelphia. Treinkaartje en hotel heb ik eind van de middag geregeld. Plan is om vanaf Philadelphia naar de kust onder New York te gaan voor strand. Maar ik heb nog niks geregeld, dus het kan nog veranderen.

Groeten, Tanja

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Eva Beekman:
    10 juli 2019
    Lijkt me leuk om op de fiets door een stad te rijden. Je ziet veel en je komt ergens.
    Het is echt de manier om een stad te verkennen. Leuk, hoor.
    Groetjes en fijne dag.
    Eva
  2. Tonie:
    10 juli 2019
    Leuke impressies weer Tanja! En nog steeds geen papiertje op straten zien liggen :) Mijn opa zaliger constateerde dat ook al ca 50 jaar geleden. Rommel op straat gooien werd toen beboet
  3. Tanja:
    11 juli 2019
    Dat klopt Tonie. Maar er staan dan ook heel veel prullenbakken. En er lopen overal mensen rond die rommel, die toch op de grond beland, opruimen. Ongetwijfeld tegen een hongerloon.

Opvallend genoeg is het in winkels dan weer een zooitje. Iedereen flikkert alles overal neer. Kleren die van een hangertje vallen blijven gewoon liggen. Vind ik dan weer heel gek als buitenlander.
  4. Wim Wisse:
    10 juli 2019
    Ben een aantal dagen in België geweest en daar op de camping is er sporadisch internet. Maar ik ben nu weer bij😁. Leuke verhalen. Veel reisplezier nog.
  5. Tonie:
    11 juli 2019
    Bijzonder idd hoe het er in die winkels aan toe gaat!