Laatste rondje Colonia

1 december 2014 - Colonia Del Sacramento, Uruguay

Hallo allemaal,

Vanochtend ben ik op pad gegaan voor een laatste rondje door Colonia. Het is wel leuk om het stadje ook door de week te zien. Alle "gewone" winkels zijn open en kinderen gaan naar school. Ze hebben hier een heel eigenaardig schooluniform. Gewone kleren met daarover heen een witte laboratoriumjas. Net of er allemaal kleine doktertjes rond lopen.

Ik kwam weer bij het busstation langs en ik heb toch maar vast een kaartje gekocht voor morgen. Om 11 uur gaat mijn bus. Het duurt bijna 3 uur en het is bijna 200 km en het kaartje kost omgerekend nog geen €10. Ik begrijp uit de Lonely Planet (ook in mijn e-reader) dat het bussysteem hier zeer efficiënt en goedkoop is, omdat het tot een paar jaar geleden niet toegestaan was om een auto in eigendom te hebben. Vandaar ook die mooie oude auto's. Die waren nog van voor de revolutie.

Gisteravond was er feest op de straat voor mijn hotel. Hoop getoeter, vlaggen, muziek. Ik dacht eerst dat het iets met voetbal te maken had. Maar er bleek een nieuwe president verkozen te zijn. Ik heb een filmpje gemaakt, zal ik straks uploaden. Het is nogal donker, maar het geeft wel een idee. Je kunt je toch niet voorstellen dat wij zo uitgelaten zouden zijn als (noem eens wat) Rutte wint.

@Eva: geen berichtjes plaatsen had Tonie ook last van. Die zat in mijn spambox, waarvan ik niet wist dat ik die had bij dit programma. Die hou ik sindsdien in de gaten, maar ik heb daarna geen spam meer gezien. Misschien lukt het nu wel?

O ja, het is hier weer droog. En de zon komt er af en toe doorheen. Vanaf morgen wordt het weer lekker weer. Wat goed uitkomt, want ik heb een hotel vlak bij het strand geboekt.

Groeten, Tanja

1. Wim Wisse:
    2 december 2014
    Tanja, dat van die nieuwe president stond bij ons in de krant, ja wel de PZC. Hij is al eens eerder president geweest, in de 'voor vorige periode'. Twee termijnen achter elkaar mag niet.