Colonia del Sacramento

29 november 2014 - Colonia Del Sacramento, Uruguay

Hallo allemaal,

Ik ben sinds begin van de middag in Colonia del Sacramento in Uruguay. Een heel leuk plaatsje. Het is oud koloniaal Portugees. De oude binnenstad is heel klein, maar erg mooi. En het is hier lekker rustig. Ik snap wel dat Argentijnen hier een weekendje naar toe gaan. Het schijnt hier door de week nog rustiger te zijn, dat merk ik maandag als het goed is. Dinsdag vertrek ik hier weer als ik tenminste een buskaartje kan krijgen. Maar dat merk ik morgen wel.

De reis hier naar toe was nog een heel gedoe. Je moet minstens een uur voor vertrek aanwezig zijn. In mijn geval 8.45. Dan moet je inchecken zoals bij een vliegtuig. Inclusief inchecken van de grote tas. Dan moet je naar boven naar de douane. Daar zitten de Argentijnen en Uruguayanen samen in een hokje en stempelen dus na elkaar af. Erg efficiënt! Vervolgens gaat je kleine bagage nog door een scanner en dan kun je aan boord. Aan de andere kant sta je vervolgens bij een bagageband (zoals bij een luchthaven) weer op je bagage te wachten. En die moet dan ook nog weer door een scanner.

De reis zelf ging best snel. Het was wel 3 uur, maar die waren met mijn gedownloade Volkskrant zo voorbij. Handig hoor zo'n digitaal abonnement! Straks het magazine nog even lezen en dan ben ik weer bij.

Het is hier trouwens bloedheet. Volgens de mevrouw van mijn hotel was het vandaag 32 graden en gaat het straks onweren en is het morgen begin 20 graden. Vind ik helemaal niet erg.

Wat wel erg is (of eigenlijk vooral onhandig) is dat ik uit 3 verschillende geldautomaten geen geld krijg. Anderen ook niet, zag ik. Gelukkig had ik nog Argentijns en Chileens geld, dus dat heb ik maar ingewisseld bij een bureautje. De kleine dingen (water!) heb ik daarmee betaald. Het eten net maar met creditcard. Morgen andere automaten opzoeken. Komt vast wel goed.

Groeten, Tanja

Update om 21.00 uur. De mevrouw van het hotel had gelijk. Er is nu buiten een tropische storm bezig.  Het waait keihard en het stortregent. En de straatverlichting valt net uit.  Ik ben blij dat ik binnen zit :)

Ik ben ondertussen de foto's aan het uploaden van Buenos Aires en vandaag. Straks te zien als het goed is.

1. Attie schokker:
    30 november 2014
    zo kom je wel verschillende douanes tegen en gaat het ook niet saai mooie foto/s van Buenos aires en colonia veel plezier gr ma
  2. Attie schokker:
    30 november 2014
    Marc vond het zo mooi dat je belde maar geen geduld dus belde zelf Elisa vond het heel raar dat zij zo met jou kon praten Jantien ook Jan zei leuk is eens wat anders dan een berichtje dus goed bevallen gr ma