Buenos Aires

27 november 2014 - Buenos Aires, Argentinië

Hallo allemaal,

Sinds (nog net) gisteravond ben ik in Buenos Aires.  De reis ging zeer voorspoedig, maar het was toch 1.30 voordat ik op bed lag. Ik werd weer uit mezelf wakker om 7.30 en toen ben ik er maar uit gegaan. Even ontbijten en op pad.

Het is wel even wennen. Het is hier namelijk nogal druk. Een enorme overgang na Paaseiland. Ik zit om de hoek van de Plaza de Mayo. Van de dwaze moeders. Ik liep toevallig langs de nationale bank en daar zitten in de stoep tegels gemetseld waarop staat wie daar werkte en verdwenen is tijdens de dictatuur. Er lagen zeker 20 tegels, alleen dus van werknemers van die bank.  Zet je toch even aan het denken.

Ik moest daar ook even aan Maxima denken. Of eigenlijk haar vader die nergens van wist. Over Maxima gesproken: mijn taxichauffeur gisteren ging helemaal los over Maxima toen hij hoorde dat ik uit Nederland kom. Ik vind het koningshuis maar flauwekul, maar mijn Spaans is niet goed genoeg om dat een beetje genuanceerd over te brengen, dus ik heb maar vriendelijk geknikt bij zijn enthousiasme over onze gezamenlijke koningin.

Ik ga zo op pad om een kaartje te kopen voor de veerboot naar Uruguay op zaterdag. Via internet lukte net niet. Internet is hier trouwens weer snel.

Groeten,  Tanja

1. Attie schokker:
    27 november 2014
    fijn dat alles goed is toch wel anders he die drukte gr ma
  2. Wim Wisse:
    27 november 2014
    Tanja, Lijkt me heel indrukwekkend al die tegels voor de verdwenen mensen. Dat moet toch een trauma zijn in Argentinië. Hopelijk worden de schuldigen alsnog berecht en gestraft.
    Groeten Wim
  3. Tonie:
    Hoi Tanja,

Hopelijk lukt het eindelijk een berichtje te versturen, ik kreeg ze niet weg. Mooi zo je spoor te kunnen volgen. Indrukwekkend en mysterieus waren de beelden en ben benieuwd wat de uitstraling in het echt er van is. Maar inderdaad ook indrukwekkend je beschrijving van BA te lezen, de stad waar een van mijn favoriete schrijvers, de Pool Witold Gombrowicz, vele jaren heeft gewoond, lang voor die dictatuur. Veel plezier verder! Groet Tonie