Inkopen gedaan

2 mei 2010 - Banda Aceh, Indonesië

Hallo allemaal,

het is hier nu 17.30 op zondag en we zijn net terug van een rondje Banda Aceh. Vanochtend om 11 uur is Marian begonnen met een dik pak geld halen en om een uur of 12 zijn we gestart in de eerste winkel met onderhandelen voor 2 kasten. Een uur later op naar de tweede en daar begon het ritueel weer opnieuw, maar nu voor 4 tafels, 6 stoelen en een bank. Toen nog even ergens lunchen en daarna naar de derde winkel voor spiegels en hangers.

Toen hebben we nog even snel de toerist uitgehangen, want er moeten natuurlijk wel foto's op de website. Dus we zijn naar de moskee, het tsunami-museum en het kerkhof (nederlands) geweest. En daarna nog met een becak langs twee tsunami-restanten gesjeesd: een voormalige energiecentrale (boot) die in de haven lag en nu 5 kilometer landinwaarts. Het is een enorm gevaarte, dus je kunt je wel voorstellen hoe hevig dat geweest moet zijn. Daarna zijn we nog naar een andere lokatie geweest waar een "normale" boot op het dak van een huis ligt. Als je daar bovenop staat kun je je goed voorstellen hoe hoog het water is gekomen. Eng idee hoor.

Morgenmiddag gaan we naar Sabang, naar het huis van Marian en dan gaan we dinsdag maar eens even niks doen. En daar staat geen computer in de lobby, dus dan komen er minder berichtjes.

Groeten, Tanja

P.S voor Wim: ik krijg op Sabang "Wim's room". Ik heb al voorgesteld om dat gewoon op de deur te zetten.

1. Wim Wisse:
    2 mei 2010
    Tanja,
    Goed voorstel wat de naamgeving van 'mijn' kamer betreft. Ik vond het een hele fijne kamer. Overigens het hele huis, tuin, omgeving en niet te vergeten de op 10 meter afstand gelegen Indische Oceaan is geweldig. Dat zul je wel merken. Op het Nederlandse Kerkhof ben ik vier jaar geleden ook geweest. Er ligt nog een voorouder De Bruin van je begraven.

Groet en geniet op Sabang van je vakantie. Let ook nog even op of ze daar al woonservicezones hebben.

Groet Wim, vanuit een heel nat (verregende zondag) Middelburg