Sabang

5 mei 2010 - Sabang, Indonesië

Hallo allemaal,

sinds eergisteren zijn we in Sabang. Ik zit nu in een internetcafé met harde westerse muziek (Whitney Houston of zoiets). Hier hebben ze geen stoelen maar zit je op de grond. Heel erg handig. IK heb eerst maar even een foto van Marian gemaakt, voordat ik ben begonnen met typen.

Eerst even terug naar maandag: dat werd een hele drukke dag. In de ochtend zijn we terug gegaan naar een winkel om nog meer meubelen te kopen, daarna naar nog een paar winkels voor weer andere boodschappen. Toen nog even snel een lunch in een relatief duur restaurant en toen met de taxi naar de veerhaven. Ook die rit ging weer via een aantal winkels waar nog het één en ander moest worden opgehaald. Enfin, bepakt en bezakt kwamen we om een uur of 15 aan bij de veerboot. En toen nog even wachten op vertrek. Marian zag een westers stel dat ze meteen in de nek sprong met foldermateriaal. Ze waren enigzins overdonderd, maar wel geinteresseerd. De man (een Nederlander die al meer dan 20 jaar in Australie woont) kwam aan boord nog even verder buurten. Er bleek nog een Nederlander aan boord te zijn; die is manager van een guesthouse. Kortom: een hoop netwerken vond daar plaats.

Toen we in Sabang aankwamen stond chauffeur Ito al op ons te wachten en zijn we naar het huis van Marian gebracht. Erg mooi; vooral de ligging. Mooie tuin direct aan de oceaan. Wij wilden ons eigenlijk even opfrissen, maar Hamim vond

Die