Zwaaien naar het Witte Huis

13 juli 2018 - Washington D.C., Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Ons eerste volle dag in Washington zit er op. Marc had redelijk goed geslapen. Ik iets minder, maar we zaten allebei redelijk goed in de nieuwe tijd. We zijn vrij vroeg op pad gegaan: op het gemakje wandelend naar het Witte Huis. Toch wel gek om dat in het echt te zien.

Daarna zijn we verder gewandeld naar de National Mall met het Washington Monument, Lincoln Memorial en nog een hele boel andere gebouwen/gedenktekens. Maar het is vooral een groot park met vijvers. Hoewel er ontzettend veel mensen rond banjeren is het toch een hele prettige plek om te zijn.

Ik was begin van de middag wel klaar met lopen (we zaten toen al op 14.000 stappen). Vooral omdat het ook best warm is. We zijn met de metro terug gegaan naar onze wijk en hebben lunch gekocht bij de Seven Eleven om de hoek. Ik heb altijd een boodschappentas bij me, dus dat meldde ik aan de verkoper; vervolgens vouwde ik mijn tas open en hij vond het ding echt "awesome". Dat vond Marc weer geweldig :)

Na een rustpauze zijn we met de metro terug gegaan naar de National Mall en hebben daar weer gewandeld en gezeten. Heerlijke dag. Wel moe met bijna 25.000 stappen.

Morgen gaan we naar Arlington.

Groeten, Tanja (en Marc)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Attie schokker:
    14 juli 2018
    jullie zullen morgen ook wel weer veel stappen maken op Arlington veel succes gr oma/ma
  2. Wim Wisse:
    Tanja en Marc,
    Lijkt me ook heel bijzonder op die historische grond te lopen. Leuke foto's. Geniet vooral.
    Wij zijn gisteren naar Frankrijk gereden. Nu zit ik nog in een overnachtingshotel, nog een paar uur rijden en dan zijn we op de plaats van bestemming.
  3. Anneke:
    Hoi Tanja en Marc,
    Dat is toch wel een bijzondere plek om te zijn. Trump is niet thuis, die maakt er in Europa een feestje van.... 🙄 ik geniet van het mooie weer hier aan de Randweg, mijn ouders zijn nu in Dishoek. Ondertussen wat tuinieren enzo. Heb nog geen behoefte aan Utrecht. Mooie reis verder, ik lees het wel weer. Groetjes van Anneke