Dag met hindernissen

19 juli 2018 - New York City, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

We hadden vandaag een dag met hindernissen.

1. We hebben een wekker (ook dockstation voor de telefoon) op de kamer. Die wekker hadden wij niet gezet, maar hij ging toch af om 6.00 vanochtend. Het duurde even voordat wij door hadden waar het geluid vandaan kwam. En toen waren we klaarwakker. We zijn daarom vroeg op pad gegaan naar de Empire State Building voor het uitzicht. Onderweg zagen we heel veel politie en brandweer en een enorme rookwolk midden op 5th Avenue. Maar wat er precies aan de hand was wisten we toen nog niet.

Het uitzicht vanaf Empire State was geweldig. Marc heeft daar een leuk souvenir gekocht. Die wilde hij graag even naar het hotel brengen, omdat het breekbaar is. Dus wij gingen terug naar de kamer.

​2. En dus stapten we in de lift naar onze 8e verdieping. En toen bleef de lift hangen met een harde knal. Marc drukte de bel lang in en vervolgens kregen we verbinding met de receptie van het hotel. We hebben zeker een half uur opgesloten gezeten. En daar was vooral ondergetekende niet blij mee. Uiteindelijk werden we gered door een monteur die daarvoor veel herrie moest maken, waardoor ik zo ongeveer hyperventilerend weer uit de lift kwam. De manager stond al klaar om ons op te vangen. We kregen toen het aanbod voor een andere kamer. Lager (want wij willen niet meer in de lift) en groter. Althans dat was de bedoeling (zie verderop).

Na dat aanbod hebben we ingepakt en zijn we alsnog naar onze bestemming gegaan, namelijk het 9/11 museum. Zij gingen ondertussen de nieuwe kamer gereed maken en onze koffers verhuizen.

3. Voor het museum moesten we ineens een eind gaan lopen, want onze metrohalte was afgesloten vanwege een "steam pipe explosion" (die enorme rookwolk die we gezien hadden: zie onderaan voor een linkje). De reis duurde dus iets langer dan gepland. Maar het was de moeite waard; het museum is zeer indrukwekkend.

4. Terug in het hotel bleek onze suite toch een beetje tegen te vallen. Het zou een ruimere kamer met een tweede slaapkamer zijn, maar die tweede slaapkamer bleek een soort voorhalletje met een bank te zijn en die bank bleek het tweede bed te zijn. Die slaapbank vond Marc niet zo'n goed idee, waar daar slaapt hij bij mij thuis ook op en dat slaapt niet zo lekker. Dus hebben we maar afgezien van de upgrade. En hebben we gevraagd om eenzelfde kamer als wij al hadden, maar dan lager. Die kregen we uiteindelijk na nog eens een half uur wachten. Want de vorige bewoners hadden de deur van de kast gemold en die moest nog even gemaakt worden. We zitten nu op de 3e verdieping, dus dat is aan te lopen met de trap :)

Na alle toestanden kregen we een giftcard met 100 dollar erop. Die gaan we nog uitgeven. Waarschijnlijk in de Apple Store.

Toen we net gingen eten zagen we dat de straat nog steeds afgesloten is. We horen ook nog steeds sirenes.

En toch was het een leuke dag. We hebben veel gelachen samen. Plan voor morgen:  Brooklyn en Central Park.

Groeten, Tanja (en Marc)

De link: https://www.cnbc.com/video/2018/07/19/steam-pipe-explosion-manhattan-new-york-flatiron.html

1. Attie schokker:
    20 juli 2018
    wat een toestanden zeg gelukkig kunnen jullie ondanks dat gelukkig ook nog wel plezier hebben en lachen blijf dat laatste vooral volhouden ook vandaag veel plezier gr ma/oma
  2. Marian:
    20 juli 2018
    Wat een rare upgrade! Schrikken lijkt me dat wel als de lift ermee stopt. Vervelend! En dan toch nog kunnen lachen- das wel mooi! Veel plezier verder, groet Marian
  3. Wim Wisse:
    20 juli 2018
    Wat een angstig avontuur. Dat vergeten jullie niet vlug meer.
    Groeten Wim
  4. Anneke:
    20 juli 2018
    Nou, wat een dag. Geen pretje, in een lift hangen en je weet niet hoelang het duurt. Gelukkig stonden jullie net niet in die straat toen het explodeerde (coping techniek: had het ook erger gekund ?). Die 100 $ is wel een aardig toegiftje. Groetjes, Anneke
  5. Lilian:
    20 juli 2018
    Jullie trip is allesbehalve saai te noemen!
    En zo lang je er nog om kunt lachen zijn die "obstakels" zo erg niet.
    Lekker blijven genieten van al die nieuwe indrukken!