Fietsen!

15 juli 2018 - Washington D.C., Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Vanochtend zijn we met de metro naar de stad gegaan en we zijn daar op de fiets gestapt. Ze hebben hier het bikeshare-systeem: je betaalt eenmalig geld voor een bepaalde periode en dan kun je de hele stad doorfietsen met steeds een nieuwe fiets elk half uur. We zijn daarmee rond de National Mall gefietst naar de iets verder gelegen monumenten. Erg leuk. Maar vandaag was het nog weer heter dan gisteren (volgens de telefoon 32 graden, maar dan Nederlands benauwd).

Begin van de middag waren we bij het Capitol en daar is ook het grote station. Daar moeten we morgen naar toe om naar New York te gaan, dus we hebben even gekeken waar we moeten zijn. Het is een soort mini-Schiphol met tig winkels en gates. We zijn daar maar gaan lunchen en toen waren we wel klaar met het fietsen.

Dus maar weer met de metro terug naar hotel om af te koelen. Eind van de middag zijn we weer naar de stad gegaan voor het National Air and Space Museum. Leuk om te zien.

En toen weer terug naar onze wijk waar we weer bij de Italiaan om de hoek hebben gegeten. We raakten aan de praat met mensen naast ons; zij kwamen uit Florida en waren nieuwsgierig wat voor taal wij nu spraken. De mevrouw was nogal verbaasd dat Marc nog maar (bijna) 17 is. Ze ging er (uiteraard) vanuit dat hij mijn zoon is. Toen ik zei dat hij mijn neef is vond ze dat geweldig (awesome aunt!).

Morgen dus naar New York, hopelijk met de metro naar station. We zagen net op het nieuws dat ze misschien gaan staken vanaf morgen. Morgenochtend maar meteen de tv aan dus :(. Zal vast wel goed komen.

Groeten, Tanja (en Marc)

1. Attie schokker:
    16 juli 2018
    hopen dat de staking niet door gaat maar aan de berichtjes hebben jullie het goed naar de zin gr oma/ma
  2. Tonie:
    16 juli 2018
    Hoi Tanja en Marc, mooie inkijkjes in Washington en Amerika. Moet al met al een bijzondere ervaring zijn, zeker met New York in het vooruitzicht! Veel plezier verder! Tonie
  3. Anne de Rooij:
    16 juli 2018
    Nou Tanja, volgens mij sloeg die mevrouw naast jullie de spijker op de kop. Je bent zéker een awesome aunt!