Warm, maar ook koel

17 juli 2019 - Washington D.C., Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Het is heet, 34 graden. En volgens het nieuws voelt het als 39 graden. Ik ben dus op zoek gegaan naar een volgende bestemming met airco. De belangrijkste bezienswaardigheden buiten heb ik vorig jaar al gezien 😀. De koele bestemming is de National Gallery of Art geworden. Daar ben ik vanochtend naar toe gewandeld en wel zo veel als mogelijk in de schaduw.

Het museum bleek enorm, maar ook lekker koel. Ik kreeg het zelfs koud toen ik ergens wat langer bleef zitten. Er waren ook een paar cafés en restaurants en patio's waar je lekker kon zitten. Ik ben her en der dus gewoon krant en boek gaan lezen. Anders werden het wel erg veel indrukken. Er zaten ook mensen te werken. Kan makkelijk, want lekker rustig en niet druk.

Ik heb uiteindelijk denk ik de helft  gezien. En ik heb daar ter plekke besloten om morgen gewoon terug te gaan. De meeste musea (ook deze) zijn namelijk gratis. En het is een hele prettige plek om te zijn. Ik neem dan wel mijn dunne vestje mee.

Eind van de middag ben ik wandelend (aan de schaduwkant van de straat) via de supermarkt terug gegaan naar het appartement. Vanavond ben ik weer terug gewandeld naar de Mall om te kijken naar de projectie van Apollo 11 op het Washington Monument. Die begon vanavond en zal een paar avonden duren. Allemaal omdat het nu 50 jaar geleden is dat de landing op de maan plaatsvond. Toevallig ben ik hier, dus dat kon ik mooi meenemen. Want (in de woorden van neef Marc): Vet! Je maakt toch wel een foto? Zeker! Meerdere en zelfs een filmpje.

Tussen de bedrijven door heb ik ook nog de trein naar New York geboekt voor vrijdag. En een appartement in Brooklyn gereserveerd.

Ik zag net op het nieuws dat ze rond het Witte Huis een nieuwe veiligheidshek aan het bouwen zijn. Op grotere afstand dan de oude. En daarom kon ik er dus niet dichter bij komen. Weten we dat ook weer.

Groeten, Tanja

1. Lilian:
    17 juli 2019
    Het is zoals altijd weer een heel avontuur!
    En zo te lezen geniet je weer met volle teugen!
    Nog veel plezier bij het vervolg van je reis!
  2. Anneke:
    17 juli 2019
    Zo'n museum kan je zeker wel twee keer heen!
    Groetjes, Anneke