Rondje Providence

7 juli 2019 - Providence, Rhode Island, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

vandaag heb ik mijn rondje Providence gedaan. Het was vandaag bloedheet en heel erg plakkerig. Ik was gelukkig redelijk vroeg op pad gegaan. Ik was onder andere naar Brown University; ook een Ivy League universiteit (zoals Harvard). De campus hier was zeker net zo mooi als die van Harvard, maar dan met zeer weinig toeristen (dus stiekem eigenlijk leuker). De campus ligt op een heuvel; het is een klimmetje, maar dan heb je ook een prachtig uitzicht over de stad. De plaats Providence zelf is ook leuk. Lekker rustig en met een leuke winkelstraat met aparte winkels.

Ze hebben hier een verhuursysteem met fietsen, maar ook met elektrische steppen. Die steppen staan overal en nog ergens. En je ziet er constant mensen mee rond zoeven. Ik zag dat het gesponsord wordt door een zorgverzekeraar met het idee dat het gezond is. Ik zie het verschil niet zo tussen zitten in een auto en staan op een step, dus ik hou het op wandelen. Ik haal elke dag minstens 20.000 stappen. Goed bezig, al zeg ik het zelf 😊

Ik wilde gaan eten bij de Cheesecake Factory, maar daar moest ik bijna een uur wachten op een tafeltje. Dat vond ik te lang. Morgen een nieuwe poging, want de mevrouw achter de balie zei dat het zaterdagavond altijd druk is en op zondag minder, dus dan kijk ik morgen nog een keer. En anders maar niet. Ik ben maar weer in de foodcourt gaan eten. Terwijl ik daar zat werd de lucht steeds dreigender. Dus ik ben een beetje doorgelopen naar het hotel. Ik was 10 minuten binnen toen het ging stortregenen. Maar nu is het weer droog. Morgen is weer mooi weer zag ik net.

Groeten, Tanja