Plu

23 juli 2019 - Brooklyn, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Gisteravond onweerde het al. Daardoor was het vandaag iets minder warm, maar ook erg vochtig. Waardoor het nog steeds niet echt aangenaam was. Maar ik ben toch weer op pad gegaan. Vanochtend eerst naar Prospect Heights, een wijk in Brooklyn die een stuk dichter bij Manhattan ligt. Daar zijn dan ook ineens witte mensen weer in de meerderheid. En struikel je over de Starbucks. Die heb je hier niet in de buurt.

Mijn doel was het Prospect Park, een soort mini Central Park, van dezelfde ontwerper. En stiekem eigenlijk leuker: veel rustiger. Daarna wilde ik naar World Trade Center, maar er was weer iets met de metro. De metro die wel reed ging langs de ferry van Staten Island, dus ben ik daar maar naar toe gegaan. Dat tochtje is elke keer weer leuk. Aan de overkant heb ik een boek uitgelezen en eind van de middag ben ik weer aan de route terug begonnen.

Toen ik hier weer boven de grond kwam bleek het te regenen en best hard ook. Tijdens de wandeling van 10 minuten ging het steeds harder regenen en ook onweren. Die plu uit Washington kwam goed van pas. Ik ben redelijk droog over gekomen. Alleen mijn schoenen waren drijfnat. Die staan nu te drogen voor de ventilator. Die ventilator heb ik nu zelf niet nodig. Het is een stuk koeler. Ik heb alle ramen tegen elkaar open gezet.

Morgen ga ik wandelen met de rabbi in weer een ander deel van Brooklyn. Volgens de voorspelling gaat het morgen ook regenen bij 24 graden. Plu en regencape maar mee. En een goed humeur.

Groeten, Tanja