Philadelphia

12 juli 2019 - Philadelphia, Pennsylvania, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Ik ben in Philadelphia. De treinreis ging weer voorspoedig. Deze keer was het niet koud. Had ik mijn fleece voor niks bij me. De reis ging via New York, waarbij we dwars door de Bronx en Queens gingen. Toch leuk om de wolkenkrabbers weer te zien. Maar ook fijn om nu door te rijden.

Onderweg werd de lucht steeds donkerder en net na New York ging het regenen. Dat was ook de weersvoorspelling dus ik had mijn regencape onderuit mijn tas gevist en in mijn rugzak gedaan. Maar bij aankomst hier was het net even droog. Dat was ook fijn want de ingang van de metro bleek niet in het station zelf te zijn, maar ik moest de straat oversteken.

Het hotel ligt in het oude stadscentrum, om de hoek van alle bezienswaardigheden. Ik ben al wel even een rondje gaan doen, maar het ging eind van de middag stortregenen en onweren, dus ik ben na het eten weer snel terug gekeerd. Ik kreeg zelfs een alert op mijn telefoon dat er overstromingen zijn hier. Net zag ik op het nieuws dat er een hurricane-waarschuwing was voor een plaats hier dicht in de buurt. Morgen is het weer droog, dus dan ga ik alles bekijken.

Groeten, Tanja

1. Anneke:
    12 juli 2019
    Hoi Tanja, ben aan het bijlezen, moet mijn emailadres nog aanmelden. Je hebt alweer veel gezien en beleefd! Die grote porties eten heb ik van meer mensen gehoord..... vandaag in Nederland ook wateroverlast, maar niet in Harderwijk waar ik nu ben. Ben je nog niet verkouden geworden met al die warmte en dan weer kou in de metro? Bizar toch allemaal (en dan inderdaad ook zo'n malle president...…..). Veel plezier verder, ik lees het wel weer. Groetjes van Anneke