New York

28 juni 2019 - New York City, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

De eerste dag New York zit er op. Het begon vroeg, want ik was al om 5.00 uur wakker door de jetlag. Ik ben om 8.00 uur op pad gegaan naar Central Park. Dat is zo'n 10 minuten lopen hier vandaan. Daar heb ik een onderweg gekochte yoghurt naar binnen gewerkt op een bankje in de schaduw.

Vervolgens ben ik met de metro naar Brooklyn gegaan om vanaf daar weer terug naar Manhattan te wandelen over de Brooklyn Bridge. Heel leuk om te doen. Jammer dat ik niet de enige was :).

Na afgekoeld te zijn in het parkje ben ik met de metro naar het Guggenheim-museum gegaan. Geweldig museum. Ook vanwege het bijzondere gebouw. Ik was van plan om daarna nog naar het Metropolitan Museum te gaan, wat ongeveer tegenover Guggenheim staat, maar daar had ik bij nader inzien toch geen zin in. Ik was al vol genoeg van de kunst in het Guggenheim. In plaats daarvan ben ik Central Park weer in gewandeld (maar dan aan de andere kant, gezien vanaf mijn hotel). Het was vandaag erg warm (32 graden), maar doordat er een lekker windje stond was het in Central Park prima uit te houden; tenminste in de schaduw. Ik ben uiteindelijk helemaal terug gewandeld naar mijn hotel. Eind van de middag stond de tussenstand al op 20.000 stappen :)

Ik wilde vanavond gaan eten in Hell's Kitchen; hier om de hoek. Ik liep alleen per ongeluk de verkeerde kant op waardoor ik belandde op Times Square. Echt verschrikkelijk. Vond ik vorig jaar ook al. Ik ben er snel weer vandaan gelopen. Net ben ik nog even wezen kijken in de rooftopbar van het hotel. Mooi uitzicht, maar doodeng als je hoogtevrees hebt:  de "reling" is van glas waardoor je recht naar beneden kijkt. Maar toch leuk als extraatje.

Eindstand van vandaag: ruim 27.000 stappen. Kijken hoe ver ik morgen kom 😀

Groeten , Tanja

1. Marian:
    28 juni 2019
    Klinkt als heerlijk dagje, en waar heb je dan nog gegeten? Hell" s Kichen? Dat klinkt ook wel wat biezonder
  2. Tonie:
    28 juni 2019
    Bijzonder Tanja, zie je in gedachten gaan over the bridge.. Vandaag interessant artikel in de Volkskrant over the Stonewall in New York waar eind jaren zestig soort van LHBT revolutie uitbrak met vergaande invloed. Misschien ook nog het bezichtigen waard.. :)
  3. Elisa:
    28 juni 2019
    Lekker tante maar Ik kan niet wachten
    Om je weer te zien
  4. Attie schokker:
    2 juli 2019
    je hebt alweer verschillende mooie dingen bekeken en gezien nu alweer in Boston om daarvan alles te zien is de temperatuur daar iets beter of net zo warm hier is het met 21gr een stuk aangenamer nog veel plezier groetjes ma