New York

27 juni 2019 - New York City, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Ik ben weer in New York en ik vind het net zo leuk als vorig jaar. Ik ben nu flink aan het zweven want ik ben bijna 20 uur wakker. Nog even dit typen en dan ga ik slapen.

De reis ging voorspoedig. Ik had een heleboel podcasts van de Daily Show gedownload. Prima vertier voor onderweg. De aankomst was weer een gedoe. Net zo'n lange rij als vorig jaar in Washington. Ik kon alleen iets sneller naar binnen doordat ik de tweede keer binnen kwam op mijn ESTA (soort visum).

Ik had (wachtend op Schiphol) nog snel een shuttlebus geboekt. Had ik vorig jaar ook genomen terug naar JFK. En nu dus heen. Dat ging wat langzamer dan gehoopt. Eerst moest hij alle terminals af, terwijl ik er als eerste inzat, en vervolgens was het beredruk op de highway. De chauffeur koos voor een andere route: dwars door Queens. Op zich wel grappig, want daar zou je nooit komen. Maar wel wat onrustig rijden met veel remmen en optrekken. Daardoor werd een medereiziger misselijk en die wilde eruit. De chauffeur regelde vervolgens een andere taxi en wij maar wachten. Uiteindelijk was ik hier rond 19.30. Net nog even een rondje gelopen in de buurt. Alsof ik niet ben weg geweest.

Nu eerst slapen en morgenochtend bedenken wat ik ga doen.

Groeten, Tanja

1. Eva Beekman:
    27 juni 2019
    Ha Tanja, ik lees hier weer een veelbelovend begin van een mooie vakantie. Ik hoop dat je weer veel interessante dingen gaat zien en dat je het heel erg naar je zin gaat hebben.
    Eerst maar eens lekker uitrusten. Tot de volgende keer.
    Eva
  2. Lilian:
    27 juni 2019
    Mooie eerste indruk weer!
    Geniet ervan Tanja, dat gaat jou zeker weer lukken!
    Groetjes,
    Lilian
  3. Wim Wisse:
    27 juni 2019
    Veel plezier Tanja, maar eerst maar eens lekker uitrusten. Dat zweverige past niet bij je😁
  4. Angelien:
    27 juni 2019
    Fijn dat je goed bent aangekomen! Is Queens geen wijk waar je zelf naar toe gaat? Ik zou erg benieuwd zijn naar Chinatown daar. Ik zou die reiziger kunnen zijn.. misselijk in de bus.. snap het helemaal ;)
    groetjes!