D.C.

15 juli 2019 - Washington D.C., Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Ik ben in Washington. De reis ging weer voorspoedig. De trein was weer bomvol; dat was tot nu toe elke keer zo. Voordeel van de Amtrak-treinen is dat je een kaartje koopt en weet dat je een stoel hebt. Alleen worden ze niet toegewezen, dus je moet toch een lege stoel zien te vinden als je in een trein stapt die al onderweg is. Dat geldt voor alle treinen waar ik in het gezeten, behalve de rit die begon in Boston. En dat zoeken moet je doen terwijl je ondertussen je koffer achter je aan trekt. Gelukkig zijn de paden breed genoeg 😀.Ik ben inmiddels zo ervaren dat ik weet waar ik moet gaan staan om zo snel mogelijk een lege plek te vinden.

Mijn appartement is lekker ruim en met een complete keuken, waaronder een afwasmachine en een enorme koelkast met ijsmaker. Ik kreeg een upgrade zo werd mij verteld. Toch fijn. Vijf minuten lopen hiervandaan is een knoeperd van een supermarkt met een inpandige Starbucks en een enorme afdeling met verse producten (visboer, slager, heel veel groente en fruit). Vanavond heb ik een grote salade gemaakt. Morgenochtend ga ik beginnen met yoghurt en een gekookt eitje, of allebei.

Vanavond ben ik nog even naar de National Mall gelopen. Ik moest nog wat stappen doen 😉

Wat ik morgen ga doen weet ik nog niet. Bedenk ik morgen.

Groeten, Tanja

1. Eva Beekman:
    15 juli 2019
    Wat je gaat doen? In je appartement blijven natuurlijk! Als ik dat zo lees woon je er vorstelijk in. Daar kan je het wel uithouden, denk ik.
    Maar dat was maar een grapje, hoor. Washington lijkt me een prachtige stad. Ik lees het wel van je. Veel plezier.