Poppenkast

21 januari 2010 - Hanoi, Vietnam

Hallo allemaal,

Nogmaals bedankt voor alle leuke reacties. Ik lees ze met plezier.

Ik ben weer terug van het waterpoppentheater. Het theater was zo groot als een kleine bioscoopzaal (ik schat een stoel of 150). Voorin is er (in plaats van een podium) een soort zwembad van 3 bij 3. Maar dan wel met mooie decors er om heen: een tempel. Ernaast zit een podiumpje voor de muzikanten. De muziek is live en hard. De poppen zijn prachtig. En de voorstelling bestaat uit ongeveer 15 verhaaltjes. Van de tekst versta je niks, want Vietnamees. Maar de verhaaltjes zijn wel te volgen en soms ook erg grappig. Kortom: een soort Jan Klaasen en Katrein, maar dan anders. De schildpad uit het meer kwam ook nog voorbij....

Aan het eind zie je de poppenspelers ook nog even. Dat blijken er 9 te zijn en die staan tot hun kruis in het water in een soort visbroek.

Zoals de Lonely Planet zegt: uniek in de wereld en je moet het gezien hebben. Maar een uur is echt wel genoeg. Ik heb een paar foto's en filmpjes gemaakt. Maar dat moet nog even wachten. Ik ga zo plat.

Morgen vlieg ik naar Hue, ongeveer halverwege Vietnam.

Groeten, Tanja

P.S. ik heb een kort filmpje geuploaded van het verkeer in het straatje onder mijn hotelraam. Zie video's.

1. je broertje:
    21 januari 2010
    leuke foto's van je vakantie tot nu toe geniet er van de groetjes van mij ,jantien en van marc en elisa.