Hue

22 januari 2010 - Hue, Vietnam

Hallo allemaal,

ik ben sinds vanmiddag in Hue. De weg hier naartoe ging als een speer. De taxi was een kwartier te vroeg. Hij racete lekker door naar de luchthaven, dus daar was ik ook lekker op tijd. De vlucht vertrok en landde ook nog eens op tijd. De luchthaven van Hue is schattig klein: er is maar 1 aankomstgate en 1 bagageband. Ze zetten het vliegtuig neer bij de vertrekgate aan de andere kant van het gebouw (100 meter, schat ik). Na uitstappen moet je met de bus naar de aankomstkant. Het worden meters, omdat de bus een rondje om het vliegtuig moet. Erg grappig.

Het is hier een stuk warmer dan in Hanoi. Ben net in t-shirt wezen eten. Daar was het in Hanoi 's avonds te koud voor. Dan moest ik toch echt een truitje meenemen. En het regende in Hanoi vanochtend alweer/nog steeds. Dus ik vond het niet zo heel erg om te vertrekken. Bovendien was ik al die toeterende auto's en brommertjes ook wel beu.

Ik had vooraf een hotel geboekt en die kwamen mij (op verzoek) ophalen bij de luchthaven. Handig hoor internet. Dit hotel zit in een ietsje duurdere klasse (scheelt 10 dollar), maar dat verdien je meteen weer terug. Ik werd ontvangen met eten en drinken. Ik heb (hoera) een computer op mijn kamer. Ik krijg elke dag een liter mineraalwater en een berg fruit. En ik heb ook nog een dvd speler in mijn kamer. Beneden staat een enorme voorraad te lenen dvd's. Ga ik morgen eens door snuffelen.

De eerste indruk van Hue is dat het minder hectisch is dan Hanoi. De mannetjes met de fietstaxi's en brommers zijn hier wel weer vasthoudender (en dus irritanter).

Op dit moment hangt mijn e-reader aan de USB-uitgang. Dat ding geeft een hoop stof tot praten. Ik neem hem elke avond mee naar restaurants, dan heb ik wat te doen terwijl ik wacht op het eten. Ik weet niet waarom, maar vooral australiers en vietnamezen spreken me er op aan (wat is dat, hoe werkt het, wat kost het enz).

Straks hang ik de camera er nog even aan om foto's te uploaden.

Groeten, Tanja

1. Anneke van Steenwijk:
    Hoi Tanja,
    Ik lees nu een aantal berichten achter elkaar (mijn internet thuis lag even eruit). Veel indrukken heb je al opgedaan! Tijd om je 'alleen' te voelen heb je zeker niet, druk met foto's en verhalen op de computer zetten. Heel herkenbaar die ervaringen met het verkeer aldaar! Wij zagen ook vanalles (hetzelfde wat jij beschrijft) op de motorfiets voorbij komen, inclusief die eieren. Het went verrassend snel.
    Wij zijn inmiddels in Hwijk voor het concert van mijn vader vanavond.
    Geniet er goed van, het is een prachtige ervaring!
    Groetjes van
    Anneke
  2. Eva Beekman:
    22 januari 2010
    Dat was weer een mooi verhaal, Tanja. Hue lijkt me een leuke plaats. Ik weet niet wat een e-reader is. Ik vermoed een electronisch lees-iets. Dus ik zou ook naar je tafeltje komen en je het hemd van het lijf vragen. Je foto's heb ik nog eens bekeken. Ze zijn prachtig en het is heel mooi, daar.
    Groet,
    Eva
  3. Liesbeth Maas:
    Hoi Tanja,

wat schrijf je leuk over je belevenissen. Ik weet ook niet wat een e-reader is en ga dat nu opzoeken. Ik kijk alweer uit naar je volgende avontuur.
    Geniet ze! Liesbeth
  4. Margreet:
    Hé Tanja,

Wat een luxe zo'n duur (!) hotel ! Heerlijk om op deze manier bij te blijven van je belevenissen, het filmpje is ook erg leuk. Grappig dat je e-reader zoveel aandacht trekt :- Geniet maar lekker van het warme weer en alle indrukken!

groetjes!
  5. Wim Wisse:
    22 januari 2010
    Goh, laat ik nu wel weten wat een e-reader is: een electronisch leesboek.
    Tanja, mooie foto's.
    wim
  6. Tanja:
    23 januari 2010
    Ik loop blijkbaar ontzettend voor. Hierbij dan: een e-reader is een heel handig apparaatje waar je ongeveer 300 digitale boeken in kunt downloaden (al dan niet tegen betaling).

Ik heb daardoor 35 boeken bij me. Hoewel ik nog niet veel tijd heb doorgebracht met lezen....