Opgelicht

28 januari 2010 - Hoi An, Vietnam

Hallo allemaal,

ik ben net terug van het vollemaanfeest. Was erg leuk, beetje sprookjesachtige sfeer met alleen verlichting door lampionnen. Wel goed uitkijken om niet ergens over heen te struikelen. Het is hier dan wel aangeharkt, maar de straten zijn niet echt egaal geplaveid.

Overal en nog ergens stonden een soort altaartjes met wierook, fruit en geld. Bij de rivier was het beredruk. Daar werden een soort kartonnen bootjes met kaarsjes te water gelaten. Erg leuk om te zien.

Zo dadelijk even mijn tas inpakken en dan op tijd naar bed. Morgen begint de dag vroeg.

Groeten, Tanja

1. Loes:
    28 januari 2010
    Hoi Tanja,

Wat klinkt dat mooi en sprookjesachtig. Ik dacht even dat je opgelicht in geld was. (was misschien je bedoeling?) Hel lijk me een heerlijke reis en ik ga zeker ook ooit naar Vietnam. Voel je je in Vietnam fijner dan in Indonesië of kan je dat niet zo zeggen?

Hartelijke groet

Loes
  2. Anne de Rooij:
    28 januari 2010
    Ik dacht ook even dat je 'genaaid' was! Maar gelukkig is dat niet het geval.. Je verhalen klinken stuk voor stuk geweldig, ik volg ze (en jou dus) met plezier!

Anne
  3. Tanja:
    29 januari 2010
    Tja, ik moet jullie natuurlijk wel een beetje verleiden om mijn verhaaltjes te lezen.

Nogmaals iedereen bedankt voor de reacties. Hartstikke leuk!

@ Loes: ik vind het hier prettiger dan in Indonesie (hoewel dat natuurlijk al weer even geleden is...). Ik kan hier alleen rustig over straat; ook 's avonds laat. Dat is erg prettig. Dat is in de meeste landen niet of veel minder het geval.

De taxi staat klaar. Ik moet gaan!

Groeten, Tanja
  4. Wim Wisse:
    29 januari 2010
    Ik zag de titel 'opgelicht' en dacht: zou het dan toch ....? Ja Tanja je opzet is gelukt, ik ging gelijk je verslag lezen.
    Groet Wim