Oei Tan

28 januari 2010 - Hoi An, Vietnam

Hallo allemaal,

Vanochtend werd ik wakker met een lichte migraine. Na medicijnen ging het wel weer, maar mijn plan om 10 kilometer te gaan fietsen heb ik maar laten varen. Het is namelijk boven de 30 graden met een strak blauwe lucht. Dat leek me vragen om (meer) moeilijkheden. Dus ik heb me maar rustig gehouden vandaag. Beetje hangen bij cafés met e-reader en een slaappauze tussen de middag. Ook wel lekker na alle drukte van de afgelopen twee weken. En het gaat nu eigenlijk best goed. Straks nog weer even een nieuwe pil erin en dan hoop ik dat het goed komt.

Gelukkig begint morgen mijn uitrustgedeelte! Morgenochtend vlieg ik van Danang (hier een halfuurtje vandaan) naar Nha Trang, nog zuidelijker. En daar word ik opgehaald en vervoerd naar een resort. Mijn van te voren geregelde dure uitspatting van deze reis. Zie http://www.iledelabaleine.com/

Ik kan ze mailen (vanochtend gedaan om mijn ophalen te regelen en net antwoord gekregen), dus ik ga ervanuit dat ik daar ook kan bloggen/mailen. Maar dat weet ik niet zeker. Als dat niet zo is, meld ik me weer vanuit Ho Chi Minh stad (Saigon).

Groeten, Tanja

1. Lilian:
    Hoi Tanja!
    Na het zien van al die schitterende foto's van je volgende vakantie-optrekje, zou ik het wel weten: IK KWAM NIET MEER TERUG !! Wat ziet het er daar allemaal fantastisch uit, echt om te kwijlen! Ik geloof dat ik maar eens goed moet gaan sparen ...............
    Hartelijke groeten, Lilian
  2. Erik Roest:
    28 januari 2010
    Nou, Tanja Wim en ik zouden het zeer op prijs stellen als je wel terug zou komen :) Ik krijg weer Aziatische sfeertjes bij het lezen van je weblog. Na, als de kinderen wat ouder zijn, wie weet... Helaas komen we voorlopig niet verder dan de Chinees in Terneuzen.... Ben erg benieuwd naar de foto's t.z.t. van Ankor Wat....
  3. wim wisse:
    Tanja,
    Als je niet terugkomt zie ik het somber in voor de woonservicezones en grandcafés. Volgens mij ben je inmiddels een deskundige geworden op het gebied van de Vietnamese grandcafés. Je komt bij ons terug als ervaringsdeskundige.

Groet, Wim
  4. Tanja:
    28 januari 2010
    Voorlopig blijf ik ook nog even. Dit is echt een geweldig land. En die (grand) cafés zijn hier zeeeeeeeer betaalbaar. Een blikje ijsthee kost me ongeveer € 0,25. En daarmee zit ik een uur te lezen.... Een vers fruitsapje kost ongeveer € 1,00. Een dure (hele lekkere) ijskoffie kost net geen € 2,00.

Net gegeten voor zo'n € 2.00 (voorgerecht, hoofdgerecht en drankje)

Misschien moeten we hier eens een studiereisje naar toe maken?

Groeten, Tanja
  5. Tanja:
    O ja,

maar je moet hier wel met stokjes kunnen eten!