Hoi An 2

26 januari 2010 - Hoi An, Vietnam

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels bijgekomen van de schrik dat het hier nogal toeristisch is. Er zitten namelijk ook wel voordelen aan. Eentje is dat ik een tentje heb gevonden waar ze hele lekkere ijskoffie hebben. Net weer een uurtje gezeten en mijn boek gelezen. En ze hebben hier veel winkeltjes met zilveren sieraden. Ik ga vanavond maar eens shoppen, denk ik.

Vanochtend ben ik vroeg opgestaan (althans: ik werd vroeg wakker) en ben eerst naar de markt gegaan. Daarna heb ik de wandeling uit de reisgids op mijn dooie akkertje gedaan. En ondertussen wat bezienswaardigheden bekeken. Was erg leuk.

Zomaar een paar weetjes:

1. er zijn hier heel erg veel oudere toeristen (en dan bedoel ik 70+, compleet met wandelstok). Die reizen allemaal met hele grote groepen en de gidsen zijn constant druk in de weer om het geheel bij elkaar te houden. Erg vermakelijk.
  2. de alleenreizenden zijn vooral vrouwen.
  3. de favoriete auto voor een taxi is hier een Kia Picanto.

Voor de rest van de dag heb ik weinig plannen. Ik denk dat ik vanmiddag lekker bij het zwembad ga zitten om te lezen. Ik wil alleen zo nog even ergens lunchen en een winkeltje opzoeken om een nieuwe broek te laten maken. Een van mijn broeken is namelijk van ellende uit elkaar gevallen. Nou was hij al wel een paar jaar oud, maar wel favoriet. Ik neem die broek mee en vraag of ze precies dezelfde kunnen maken. Wordt vervolgd...

Groeten, Tanja

1. Wim Wisse:
    26 januari 2010
    Tanja,
    Wat de oudere toeristen betreft heb ik dus nog even de tijd om Vietnam te bezoeken en ja ik heb altijd al gedacht dat vrouwen avontuurlijker zijn dan mannen.