Halong Bay

20 januari 2010 - Hanoi, Vietnam

Ik ben weer terug van 2 dagen varen. Het was echt geweldig. De Halong Bay is prachtig. Je blijft echt foto's maken. Er zijn er 150 bijgekomen.

Niet alleen de Halong Bay was geweldig; ook de verzorging op de boot was uitmuntend. Ik zat op een kleine boot met 10 mensen. Naast mij nog 2 Nederlanders, 4 Duitsers en 3 Nieuw-Zeelanders. Leuk gemixt gezelschap. We werden ontvangen met een zeer luxe lunch met heel veel seafood (waaronder krab en scampi's). 's Middags hebben we een grot bezocht, waarbij je een eind omhoog moet klimmen en daar heb je dan een geweldig uitzicht op de Halong Bay (die foto hierboven).

Het diner was nog meer seafood en minstens net zo lekker als de middag. En datzelfde geldt voor het ontbijt en de lunch van vanmiddag (met... je raadt het al... nog meer seafood). Alleen het eten was de trip al waard!

Gisteravond lager er hengels klaar, zodat we konden vissen op inktvis. Was vooral grappig om naar te kijken. Er wordt een grote lamp op het water gericht waar ze op af komen en dan zie je ze om de haken heen cirkelen. Maar vangen was vrij lastig. Uiteindelijk kreeg een Nieuw-Zeelandse er eentje te pakken. Alle andere inktvissen ontsprongen de dans.

Toen ik terugkwam bij het hotel was ik even niet blij, want het bleek dat ik niet meer terecht kon. Terwijl ik toch echt voor nog 2 nachten heb betaald. Na wat gesoebat, zit ik nu in een luxer hotel om de hoek en betalen ze mijn taxi naar de luchthaven overmorgen. Leuke opsteker: deze kamer heeft een privé-computer met behoorlijk snel internet. Vanavond ga ik proberen om wat foto's te plaatsen.

1. Lilian:
    Hee Tanja!
    Na de eerste "schrik" heb je het maar mooi voor elkaar: een luxer hotel, "reiskosten" en een eigen PC. Je bent echt een bofferd!
    Tot nu toe gaat alles dus echt voorspoedig met je, houden zo!! Het lijkt me geweldig daar, een hele belevenis. Ik ga er toch ook maar eens over denken ..............
    Groeten, Lilian
  2. Eva Beekman:
    20 januari 2010
    Weer een mooi verhaal erbij en je bent nog maar net weg.
    150 foto's in 2 dagen. Dat wordt een encyclopedie als je weer thuis bent.
    Wel veel "seafood". Ik hoop dat je een beetje van vis houdt anders wordt het toch wel honger lijden.
    Bofferd, met je luxe hotel.
  3. Heleen en Hans:
    20 januari 2010
    Wat een belevenis! En heerlijk al dat seafood, alleen dat al is genieten.
    Wat een indrukken doe je op, als je terug bent raak je vast niet uitgepraat.
  4. Wim Wisse:
    20 januari 2010
    Ik kijk uit naar je foto's.
    Wim