Can Tho

3 februari 2010 - Can Tho, Vietnam

Hallo allemaal,

ik ben in Can Tho in de Mekong-delta beland. Een hele grote plaats en nogal veel neon-reclames. Vanochtend werd ik om 8.00 bij het hotel opgehaald. Ik heb eerst nog ruzie met de dames achter de balie moeten maken, want ze hadden mijn t-shirt kwijtgemaakt met het wassen. Na 7 keer vragen was ik het helemaal zat. En zij bleven maar roepen dat ze echt naar het ding op zoek waren. En ik vroeg natuurlijk geld, maar ze bleven maar duiken en excuses verzinnen.

Uiteindelijk heb ik het opgegeven om 7.30 en heb ik gezegd dat ik de rekening van de was en de mini-bar niet ging betalen (de rest stond al op de creditcard, helaas). Daar gingen ze mee akkoord en toen ben ik vervolgens naar boven gegaan en heb ik de mini-bar helemaal leeggehaald (op het bier na). Vandaag erg genoten van de cola, chocolade en water! En voor morgen heb ik nog een voorraadje.

Maar goed, nu de Mekong. Ik ben in een kleine groep terecht gekomen. Deze bestaat uit 2 oudere praatgrage Duitsers: spreken goed Engels en zijn erg gezellig. Heb ik net mee gegeten. Zij gaan ook door naar Cambodja. Verder een Nederlander waar ik niet echt hoogte van krijg, ook die gaat door naar Cambodja. En nog 4 jonge Duitsers, die geen stom woord zeggen en onderling ruzie maken. Heel gezellig. Die gaan terug naar Saigon. En dan nog 4 Engelsen, waarvan er 1 heel gezellig is, maar de andere 3 ook erg op zichzelf zijn. En die gaan weer door naar een eiland in het zuiden van Vietnam. Kortom: een raar groepje bij elkaar.

De dag was erg leuk. Eerst een eind met de bus. Toen een stukje varen met een bezoek aan een fabriekje met (een soort) rijstwafels, snoep en pinda's. Was wel leuk om te zien, maar niet echt superboeiend. Toen weer varen, een stukje fietsen, lunchen, en een heel eind varen. De boot had een soort strandstoelen, waardoor ik lekker kon relaxen. Beetje vakantie-idee: de wereld trekt aan je voorbij, terwijl jij lekker hangt. Vooral kinderen roepen heel hard hallo en zwaaien fanatiek. En wij maar terugzwaaien. Op een gegeven moment voel je je net de koningin (qua zwaaien dan).

Ik heb heeeeeeeel erg veel foto's gemaakt, en ik kan hier wel uploaden, maar ik ga zo lekker naar bed. We staan morgen vroeg op om naar de drijvende markt te gaan en dan gaat de reis naar de Cambodjaanse grens. Waar ik overnacht en dan steek ik vrijdagochtend de grens over en begint het andere deel van deze reis.

Groeten, Tanja

1. Heleen en Hans:
    3 februari 2010
    wat klinkt dat "beetje vakantie idee"< volgens mij niet een beetje maar een heel groot vakantiegevoel heb jij inmiddels toch wel!!!
    ik zie jou staan voor de balie en die kleine dametjes tegenover je> slim van jou de minibar leeg te halen>zo te lezen heeft dat je frustratie gevoel een eind weggenomen>spaanend hoor cambodja< weer een hele bijzondere ervaring< kan er nog wel bij!! dat wordt veel fotoavonden organiseren als ik je zo hoor!
  2. Wim Wisse:
    Tanja,
    Heb je bij dat rare groepje je coachtalenten nog kunnen gebruiken? Dus Vietnam zit er weer al bijna op. Cambodja, dat klinkt voor mij echt avontuurlijk en exotisch tegelijk. Ben benieuwd wat je daar weer allemaal mee gaat maken.
    Wim W.
  3. Margreet:
    3 februari 2010
    Zoete wraak via de mini-bar, wreed :-) Klinkt als een boeiend gezelschap!
    Ik ben heel benieuwd naar de foto's,

groet,
    Margreet
  4. Ciska:
    4 februari 2010
    Haha! Ik zie je al helemaal zitten: heerlijk in een ligstoel op een boot, zwaaien naar alle kindertjes en omringd door allemaal drankjes en snackjes uit de minibar!!! Wat een leven...........

Groetjes Ciska