Vandaag weer verder

12 januari 2011 - Kuala Lumpur, Maleisië

Hallo allemaal,

Gisteren heb ik niet meer zo heel veel gedaan in Kuala Lumpur. Eerst naar het busstation om een kaartje voor vandaag te kopen. Het is 4,5 uur reizen naar de Cameron Highlands, dus ik heb gekozen voor een redelijk luxe bus. Zo veel extra kost dat nou ook weer niet.

Na het busstation ben ik naar de torens gegaan en heb daar lekker in het park gezeten op een bankje met mijn boek/e-reader. Gewoon een dagje rustig en even genieten van niksdoen. Ook wel prettig voor de verandering. Heb daar veel voorbij zien komen. Ik blijf me verbazen over de combi vrouw in boerka (alleen spleetje voor de ogen) en man in bermuda en t-shirt ernaast. Dat zie je hier echt heel veel. In Syrie heb ik ook heel veel vrouwen in boerka gezien, maar de man die er naast liep had dan ook een lang gewaad aan. Vind ik toch logischer.

Vanmiddag om 13 vertrekt mijn bus naar de Cameron Highlands. Dat betekent dat ik hier ongeveer om 11.30 moet uitchecken. De tas staat grotendeels ingepakt. Zo meteen de laatste dingen er nog even in en dan ga ik nog even lezen op mijn kamer. Het is daar lekker koel.

Groeten, Tanja

1. Eva Beekman:
    12 januari 2011
    De combi een vrouw in boerka en een man in bermuda/t-shirt ernaast vind ik minder vreemd dan jij. Een vrouw in schaarse kleding is verleidelijk, maar een man in schaarse kleding helemaal niet. Die hoeven echt niet bang te zijn dat een vrouw zich niet kan inhouden en zich op hem stort. Ik vind blote mannenbenen nou niet echt opwindend. Vooral niet met sokken en sandalen. Jij?
  2. Tanja:
    12 januari 2011
    @ Eva. Je hebt natuurlijk helemaal geijk! Hoewel het hier wel allemaal donkere mannen zijn op slippers. Dat ziet er toch appetijtelijker uit dan die Nederlandse witte klapkuiten in sokken in sandalen.
  3. Wim Wisse:
    12 januari 2011
    In de discussie over mannenbenen ga ik me niet mengen. Vandaag is het bijzonder slecht weer, echt een hele dag regen en niet zo'n klein beetje ook. Vanmorgen in de schemer naar m'n werk gefietst en je weet, Tanja, dat ik niet één van de vroegste ben.

groet, wim
  4. Loes:
    13 januari 2011
    Hoi Tanja,
    Laat mijn man nou een van de weinige mannen zijn met mooie benen, door het fietsen en genen waarschijnlijk. In Londen heb ik ook wel dit soort combi's gezien. Jonge hipgeklede mannen met daarachter een paar vrouwen in Bourka tja.

groetjes