Wandelen

11 januari 2011 - Kuala Lumpur, Maleisië

Hallo allemaal,

gisteren heb ik de dag al wandelend doorgebracht. Ik ben eerst naar Bukit Bintang gebanjerd, want dat was leuk volgens de Planet. Maar ik vond er niet zo veel aan: het was een aaneenschakeling van winkels en winkelcentra. Die heb ik nu wel genoeg gezien. Ik zag alleen wel een hele grote boekhandel en als je me een beetje kent weet je dat het moeilijk voor mij is om die voorbij te lopen. En eenmaal binnen kon ik de verleiding niet weerstaan. Ik zag namelijk een boek dat ik in Nederland (nog) niet kon krijgen/downloaden, dus die moest ik hebben. Hij kostte ook bijna de helft minder dan thuis dus dat was ook onderdeel van de verleiding.

Na Bukit Bintang ben ik naar de euromast van Kuala Lumpur gewandeld. Hij is alleen ietsje hoger (ongeveer 2,5 keer). Vanaf daar heb ik de hele stad aanschouwd (groot!). Vervolgens ben ik teruggewandeld naar Chinatown om de grote moskee te bewonderen en het Merdeka-plein. Die moskee viel een beetje tegen. De meneer die me de jurk en hoofddoek aanreikte was heel trots en vertelde vol vuur, maar ik heb echt veel mooiere en grotere gezien. Dat Merdeka-plein was wel heel erg groot (formaat Museumplein/Amsterdam) met mooie oude gebouwen. Leuk om even te zitten (aan de kant zonder verkeer).

Vandaag ga ik niet heel veel meer doen. Ik ga straks eerst naar het busstation om een kaartje voor morgen te kopen. Ik heb besloten om naar de Cameron Highlands te gaan: theeplantages met Engelse landhuizen. Ik ben wel toe aan een beetje natuur na al die hoge gebouwen. En het is daar lekker koel (want het ligt hoog).

Groeten, Tanja

O ja, voor Marian: maak je geen zorgen! Ik zit in een hotel waar jij niet komt. Het zit op de grens van budget en middenklasse.

1. Eva Beekman:
    11 januari 2011
    Ik zou jou wel eens in een "jurk en een hoofddoek" willen zien.
    Lijkt me lachen.
    Eva
  2. Marian:
    11 januari 2011
    Lees je bericht vanaf mobiel, ben ziek! Het was weer leuk om te lezen,vraag me de hele tijd af waar de foto is genomen die nu standaard op je log staat?ja het klinkt inderdaad nu dat je veel stad hebt gehad nu, ben benieuwd hoe de kou gaat bevallen!!groet marian
  3. Tanja:
    11 januari 2011
    @ Eva: die jurk en hoofddoek stonden heel erg elegant!
    @ Marian: die foto is van Langkawi, waar ik op het strand ga zitten/liggen. En van daar vlieg ik ook weer terug naar Singapore (maar dat duurt nog eventjes).
  4. Loes:
    13 januari 2011
    Hoi Tanja, Grappig dat je naar chinatown moet om een moskee te bezoeken. Was het een chinees georienteerde?

groetjes Loes