Tanah Rata

12 januari 2011 - Tanah Rata, Maleisië

Hallo allemaal,

ik ben sinds een dik uur in Tanah Rata in de Cameron Highlands. Ik was eigenlijk niet van plan om nu al een stukje te schrijven, maar ik heb net mijn avondeten achter de kiezen (alweer erg lekker) en het is net gaan regenen. Dus ik maak maar even gebruik van gratis wifi in dit etablissement.

Het schijnt hier regelmatig te regenen, begreep ik uit de Lonely Planet, maar ik was te lui om mijn grote tas open te doen en mijn paraplu te pakken toen ik net op pad ging. Tja, dan maar even wachten. Meestal duren die tropische buien niet lang.

De rit hier naar toe was heel bijzonder. De eerste twee uur was geen zak aan: alleen maar snelweg met palmbomenplantages (voor de olie). Dat verveelt na 5 minuten al. Maar toen we eenmaal van die snelweg af waren was het geweldig. Een slingerende weg de berg op (en af en toe weer ietsje naar beneden), aan de kant allemaal echt groen (varens, bamboe, ficussen, bananenbomen enzovoort). Onderweg ook nog langs een mooie waterval gereden en langs de theeplantages. Zag er beide geweldig uit.

En het plaatsje Tanah Rata is ook hartstikke leuk. Ontzettend toeristisch, maar wel leuk toeristisch. En het is hier dus lekker koel. Ik schat iets van 25 graden. Ik ga het hier wel even uithouden. Ik denk dat ik morgen meteen maar de toer ga doen langs de plantages en dan nog een dagje niksen. Ook hier heb ik al spa's (massages en zo) gezien. Moet ik ook nog doen. Ik heb vandaag bijna niks uitgegeven, dus dat moet Bruin kunnen trekken.

Zo te zien is het weer droog, dus ik ga zo weer op pad.

Groeten, Tanja

1. Ilona:
    Hey Tanja,
    Net als bij jou hebben we hier ook last van een "tropisch regenbuitje", alleen duurt dit buitje hier een hele dag.
    Erg leuk om al je verhalen te lezen, ga lekker genieten van de massages in de spa's!
    Groetjes ilona
  2. Kees Janse:
    Hello Tanja,

Leuk om je verhalen te lezen (veel herkenningsmomenten omdat wij daar in maart 2010 zelf rondgetrokken hebben). Wij hebben in de Cameron Highlands ook ergens een dorpje bezocht, waar alles in het teken stond van de plaatselijke trots: aardbeien. Alles had hier de print/opdruk van aardbeien...t-shirts, paraplu's, auto's tot zelfs de telefooncellen etc. etc. .Bizar gewoon, echt een aanrader !! Ook een bezoek aan de plaatselijke locals - de Asli stam- is erg leuk om te doen.. Groetjes en veel plezier ! Kees Janse
  3. Heleen:
    12 januari 2011
    Wat beleef je weer veel! En ik zou zeker de spa aandoen; een heerlijke massage kun je wel gebruiken na dat vele lopen. Hopelijk blijft je parapluutje ingeklapt; dat kunnen wij niet zeggen. Wat een vies weer, volgens mij was de sneeuw dan toch beter! Het is een aanrader om een deel van de winter elders door te brengen, geniet ervan! En wij genieten mee dankzij je verhalen.
  4. Erik Roest:
    13 januari 2011
    Cameron Highlands... zaten daar niet die wilde tijgers?

Groet,

Erik R.
  5. Lilian:
    13 januari 2011
    Hoi Tanja!
    He, he, eindelijk tijd genomen om al je reisbelevenissen eens te lezen. Het is weer jaloers makend ......... Ik krijg zelf al weer zin in de (zomer)vakantie als ik alles lees. Ben blij dat alles goed gaat met je, want je weet dat ik het heel bewonderenswaardig vind wat jij allemaal in je eentje onderneemt. Ben benieuwd wat jou nog te wachten staat. In ieder geval: geniet ervan!!
    Groeten, Lilian