Na zonneschijn komt regen

13 januari 2011 - Tanah Rata, Maleisië

Hallo allemaal,

vanmorgen de tour in de omgeving gedaan. Het was niet allemaal even fantastisch, maar het hoogtepunt was toch wel de theeplantages. Het ziet er echt geweldig uit. We hadden ontzettend mooi weer met blauwe luchten en zon. En de theeblaadjes zager er echt heerlijk fris groen uit. Wat ik niet wist is dat de theestruiken bomen worden, als ze niet worden gesnoeid. Het zijn dus eigenlijk bonzaiboompjes. Zo leer je nog eens wat.

Gisteren op het busstation twee gezellige Australische zussen ontmoet. Die toevallig dezelfde bus hadden geboekt en die ook nog eens toevallig ook in mijn tourtje bleken te zitten. Net kwam ik ze alweer bij toeval tegen in de Starbucks, waar ik binnen wandelde om even snel te internetten en een hotel voor morgen te regelen. Ik heb een beetje tijd verdaan met kletsen, maar ach het was gezellig.

Vanmiddag om 15 ging het hier ontzettend hard regenen en dat doet het met tussenpozen nog steeds. En daardoor is het ook nog eens ontzettend koud. Kortom: hoewel het een leuke plek is om te zijn, lijkt het me geen goed plan om hier nog een dag langer te blijven met risico van nat en koud. Dus ik heb een buskaartje voor morgenochtend gekocht naar Penang. Ik vertrek al om 7.00 uur, dus ik ga op tijd naar bed. Zo dadelijk even kijken of ik alvast een hotel kan regelen. Foto's van de theevelden volgen nog.

Groeten, Tanja