Tweede dag

4 januari 2011 - Singapore, Singapore

Hallo allemaal,

Gisteren de computer uitgezet, tanden gepoetst en daarna als een blok in slaap gevallen. Werd om 7.20 weer wakker. Mooie tijd. Vanochtend eerst maar eens rustig ontbeten om de hoek en toen bedacht wat ik ging doen.

Ik ben begonnen met een metro-ritje naar Orchard Road. Dat is een soort Champs d'Elysee, maar dan leuker. Het is niet helemaal mijn ding, want het is een aanschakeling van dure merken, maar toch wel leuk om even gezien te hebben. Daarna ben ik met de metro naar Clark Quay gegaan voor een rivercruise (klinkt leuk, is gewoon een rondvaart) en lunch.

Ik had nog energie over en ben toen nog een keer op de metro gestapt om naar de Singapore Flyer te gaan: het grootste reuzenrad ter wereld (althans dat zegt de folder). Je gaat in 30 minuten helemaal rond, het hoogste punt is 168 meter. Ik vond het wel erg prijzig, maar ach geld moet rollen. En het was toch wel erg leuk om een beetje beeld van de stad te krijgen. Ik dacht dat ik het eng zou vinden om aan de rand van de gondel te staan, maar dat viel erg mee. Leuk om te weten voor mijn broertje: het ding staat naast de pitstop van de F1.

En daarna was ik toch wel een beetje moe. Dus ben ik eerst eens neergezakt voor een lekkere ijskoffie en toen terug naar het hotel gewandeld via de ondergrondse winkelcentra. Ben nu aan het afkoelen met een kopje (meegebrachte) rooibosthee. Zo meteen ga ik op zoek naar een eettentje. Die moet maar goedkoop zijn vanavond om nog een beetje in de buurt van mijn budget te blijven.

Groeten, Tanja

1. Marian:
    4 januari 2011
    he, klinkt wel lekker relaxed zo, hoe lang blijf je nog in singapore? nog 1 dag geloof ik nu? lekker he die rooibosthee! ik ga m ook meenemen!!
    groetjes uit een guur middelburg
  2. Wim Wisse:
    4 januari 2011
    Tanja,
    Zo'n riviercruise heb ik 5 jaar geleden met Bang gedaan. Ik vond het prachtig. Bang heeft er niet veel van meegekregen omdat hij zat te slapen. Moe van het verblijf in Indonesië en van de Yayasan. Ik was nog bezorgd dat hij in het water zou vallen. Overigens niet teveel op de centen letten, rood staan vinden banken niet erg en bovendien heb je -als ik goed op de hoogte ben- nog wel wat achter de hand.

groet, wim w.
  3. Tanja:
    5 januari 2011
    @ Marian: inderdaad nog 1 dagje. Ga zo eerst ontbijten en dan bedenken wat ik vandaag eens ga doen. Heb nu nog geen idee.

@ Wim: je bent goed op de hoogte. Maar het voordeel van een beetje op je geld letten is dat je ALTIJD iets achter de hand hebt :)