Handig hoor zo'n laptopje

3 januari 2011 - Singapore, Singapore

Hallo allemaal,

ik ben heel erg mijn best aan het doen om wakker te blijven tot 21.30, dus ik ga nog maar even een berichtje schrijven. Dan moet ik tenminste overeind zitten; dat val je iets minder makkelijk in slaap. Ik ben nu zo'n 36 uur wakker, dus het is lastig om het nu nog vol te houden. Maar ik wil meteen in de goede tijdzone zitten, dus ik spreek mijn wilskracht aan.

Die laptop is echt een uitkomst: gewoon op mijn hotelkamer mailtjes lezen, berichtjes plaatsen, de krant lezen. Net heb ik zelfs het journaal gekeken via bvn.nl. Toch leuk. O ja, mijn hotel voor Melakka (de volgende stop) heb ik ook vanmiddag al geregeld.

Iets minder leuk was dat de laptop (althans de batterij) weer opgeladen moest worden na een paar uur intensief gebruik. Dat is op zich nog niet zo erg, maar wel erg onhandig was dat de stekker van de oplader niet in mijn wereldstekker paste! Dat ding heb ik al 20 jaar: alle stekkers kunnen er in, maar deze ineens niet. Ook niet thuis even geprobeerd. Wie denkt daar nou aan? Dus ik op naar een winkel om zo'n ding aan te schaffen. Gewapend met de accu met stekker, want de nieuwe moet het natuurlijk wel doen. Het was wel ver sjouwen en even tijd steken in een verkoper overtuigen dat het toch echt uit de verpakking moest om te proberen, maar het is gelukt! De oplader zit erop.

Ik heb er wel 5 winkelcentra voor af moeten sjouwen. Leuk om te weten: die winkelcentra zijn allemaal groot met airco. Ik zei in het vorige bericht nog dat het wel mee viel met de warmte, maar dat viel midden op de dag toch een beetje tegen. Dus ik zocht eind van de middag een route die zo veel mogelijk binnen was. Tot mijn verrassing zag in de Lonely Planet dat een aantal van die winkelcentra onderling verbonden zijn via ondergrondse (je gelooft het niet) winkelcentra. Het is wat lastig orienteren, maar wel lekker koel!

Het is hier trouwens pas om 19.30 donker! En (is helemaal niet bedoeld om jullie jaloers te maken hoor) ik ben net in t-shirt wezen eten. Als je heel rustig loopt ga je net niet zweten (om 20.00 dus voor de duidelijkheid).

Het typen gaat steeds lastiger; ik ben echt slaapdronken. Dus ik ga zo plat!

Groeten, Tanja

1. Margreet:
    3 januari 2011
    Nou, ik ben wel jaloers! Warmte, lekker lang licht, andere sferen ... geniet er maar flink van ! Wel fijn om zo toch mee te kunnen genieten. Knap dat je zo lang wakker bent gebleven. Je zult nu vast heerlijk slapen ..

groetjes,
    Margreet
  2. Wim Wisse:
    3 januari 2011
    Tanja,
    ik ben, net als Margreet, ook jaloers. Ik ben net terug uit Amsterdam en moest vanaf het station naar huis door de regen/natte sneeuw fietsen.
    Slaap lekker.

Groet, Wim w.
  3. Heleen:
    4 januari 2011
    Hoi Tanja, Ik herken je gevoel. Ik viel gisteravond rond 9 uur uit, ik kon het niet meer houden van de slaap. Net als jij zo'n ruim 38 uur wakker en dan op een gegeven moment gaat het licht uit. Heb goed gesslapen enhoop in het Nederlandse ritme te zijn. Heerlijk dat je weer weg bent. Dat van die stekker herken ik. Hadden wij met de laptop: in de Chinese wijk in Melbourne ook een stekker gekocht. Wilde hem ook niet uit de verpakking halen maar lukte gelukkig ook want anders kun je nogeens terug! Ik ga je weer volgen, geniet ervan Groetjes Heleen