Singapore

3 januari 2011 - Singapore, Singapore

Hallo allemaal,

ik ben in Singapore! Ik zit in een CoffeeBean & TeaLeaf met laptopje op de wifi. Naast mij zitten er nog 4 mensen met zo'n ding. En ik zie er ook nog twee met een Iphone, die zijn ook heel druk in de weer, dus die zitten ook vast te internetten. De moderne tijd!

Ik eindigde gisteren nog zo opgewekt met "de security check is klaar, dus ik ga instappen" (of iets in die geest). Tot daar klopte het. Helaas waren er een paar mensen te laat, waardoor het vliegtuig niet op de geplande tijd weg was. En dan wordt je weer opnieuw ingepland en dat was bijna anderhalf uur later. Terwijl we al wel in dat vliegtuig zaten. Ik had al een houten kont toen we nog niet eens weg waren. Maar goed, we hebben onderweg wel weer een uur ingehaald, dus uiteindelijk waren we een half uur te laat in Singapore, dus dat valt nog mee.

Wat ook wel jammer was: we konden voor het diner kiezen uit beef, chicken en fish. Dus ik dacht lekker kip of vis. Maar toen mijn rij aan de beurt was was de keuze beperkt tot beef. Tja. Gelukkig kregen we als goedmaker het ontbijt als eerste geserveerd (en dus met keus).

Ik heb me onderweg weer uitstekend vermaakt: het Volkskrant magazine gelezen (of eigenlijk had ik die al uit toen we nog op de grond stonden), twee films gekeken, veel spelletjes gedaan, lekker naar muziek geluisterd en drie hoofdstukken in een boek op de e-reader gelezen. O ja, en een half uurtje geslapen.

Ik ben nu een beetje aan het zweven van slaapgebrek. Het is hier wel 10.45, maar bij jullie 3.45 en ik moet nog tot vanavond 21 of zo. Maar die grote (lekkere) koffie die naast me staat houdt me wel even op de been. Ga zo nog even naar de haven, even lunchen en dan wandel ik halverwege de middag weer terug naar het hotel om te kijken hoe mijn kamer er uit ziet. Die was namelijk nog niet klaar (logisch als je al om 8.00 voor de deur staat).

Het is hier zo'n 32 graden, dus ik loop in t-shirt! De warmte valt me tot nu toe erg mee. Het is een beetje bewolkt en er staat een lekker fris windje. En tot nu toe blijf ik vooral in de schaduw en in de airco. Hoe dan ook is het lekkerder dan thuis!

De koffie is op, dus ik ga zo weer eens verder.

Groeten, Tanja

(P.S. leuk hoor, nu al berichtjes! Ga zo door!)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marian:
    3 januari 2011
    nou, dat is toch wel weer goed en snel gegaan, jammer dat je niet wat slapen kon onderweg, maar nu zal je dan toch wel goed slapen!! ik weet nog goed hoe ik me voelde daar in medan, weet je nog??? lekker om wat van je te horen, dacht vandaag wel paar keer waar zou tanja nu zijn?? het klinkt wel een beetje als een verwarde vlucht! hier is het wat regenachtig en sneeuw, jouw bericht dat je alleen tshirtje aanhebt klinkt goed! morgen ga ik vragen of ik ook kan wi fi en met mijn blackberry en hoe dat dan werkt!!
    hoop dat je lekker hebt geslapen, tot volgende keer!