Rondje Melaka op de fiets

7 januari 2011 - Melaka, Maleisië

Hallo allemaal,

vanochtend op mijn gemakje gaan fietsen door Melaka. Ik heb alle highlights gezien. Het leukste vond ik toch wel dat je overal Nederlandse geschiedenis ziet. Toch bijzonder zo ver van huis. Er staat op een heuvel (flinke klim) nog een vervallen kerk met allemaal grafstenen met Nederlandse namen en teksten. Ik zag nog een De Bruyn (bijna familie).

Na een ontzettend lekkere lunch (MYR 7,50, omgerekend E 1,90, inclusief blikje cola, ik snap niet hoe het uit kan) heb ik de fiets weer ingeleverd en ben ik teruggewandeld naar het hotel.  Morgen ben ik hier ook nog een dagje en die ga ik maar eens relaxen. Het is tenslotte weekend en vakantie. Ik zag minstens 10 spa's onderweg hier naar toe, dus ik denk dat ik mezelf ga verwennen met een voetmassage of een manicure of zo. Kan nooit veel kosten als het eten zo goedkoop is.

Zo eerst even mijn hotel in Kuala Lumpur regelen. Eens kijken of ik daar ook voor zo weinig geld terecht kan....

Groeten, Tanja

1. Ciska:
    7 januari 2011
    Hoi tanja,

Ik heb net al je berichtjes achter elkaar zitten lezen. En foto's bekeken. Je hebt al leuke dingen gezien en gedaan. Je schrijft wel dat je ons niet jaloers wilt maken, maar dat ben ik wel hoor ;) Het is hier al 2 dagen grijs regenachtig weer (donderdag was het echt de hele dag door regen) en jij zit heerlijk in je t-shirt te dineren! Klinkt goed. Ik hoop dat je het naar je zin hebt en dat je nog veel leuke dingen gaat doen en zien. Veel plezier!!
    Groetjes Ciska
  2. Liesbeth:
    7 januari 2011
    Hoi Tanja,
    wat een geweldige reis ben je weer aan het maken. Ik vind het het heel knap dat je dat allemaal doet en ook stoer. ben er eerlijk gezegd wel jaloers op je hoor! Ik zou dat nooit durven in mijn ééntje. Door de foto's proef ik de sfeer als het ware. Ze zijn prachtig. Wat een schat van ervaring doe jij op zeg! Een hele fijne vakantie verder. Hier regent het nog steeds!
    Een hartelijke groet van Liesbeth