Relaxen

8 januari 2011 - Melaka, Maleisië

Hallo allemaal,

ik ben aan mijn laatste dag in Melaka bezig en ik hou het lekker rustig vandaag. Vanochtend op mijn gemakje naar het centrum gewandeld. Eerst maar eens een ontbijtje gegeten en toen de rivercruise gedaan. Was wel ontspannend, niet heel erg bijzonder. Heb wel een mooi stukje met huizen gezien, dat ik nog even goed op de foto wil zetten, dus daar wandel ik straks nog even naar toe.

Ben nu bij een erg leuk cafeetje een hele lekkere papayajuice naar binnen aan het werken terwijl ik hier gratis mag internetten. Voor Marian: de juice is bijna net zo lekker als die van Mimi en kost omgerekend E 1,25.

Ga hier zo ook nog maar lunchen; de kaart zag er goed uit. Het kost hier allemaal bijna niks. Gisteravond even gerekend en ik blijf hier elke dag ruim binnen mijn budget. De extra kosten Singapore zijn al weer vereffend. Mijn hotel in Kuala Lumpur is al geregeld en kost net zo veel (of weinig, het is maar hoe je het bekijkt) als Melaka.

Update om 16.15 (bij julie 9.15): wandelingetje langs de rivier was erg leuk. Ergens neergezakt met mijn e-reader en me uitstekend vermaakt. Ben al weer lekker aan het opschieten in mijn tweede boek. Net naar hotel teruggewandeld. Nu even afkoelen en dan straks om de hoek eten. En daarna vast de tas inpakken voor de reis van morgen.

Groeten, Tanja

1. Loes:
    8 januari 2011
    Hoi Tanja,

Lijkt me een heerlijk relaxte vakantie. In een warm land en dat is altijd fijn. Ik ben wat grieperig en wil ook wel de warmte in. De temperatuur hier is wat hoger maar het waait ontzettend en regen dus wegwezen en blijven.

groetjes

Loes
  2. Marian:
    9 januari 2011
    hoi tanja, het is nu zondag half 1 hier, het is zonnig in zeeland en 5 graden of zoiets. Vroeg me af of het ook zonnig bij jou was of bewolkt en/of regen??? denk dat je nu in kl zit? dat fietsen in malaka leek me erg leuk, was het gemakkelijk om een fiets te huren??? ben benieuwd naar je volgende bericht!!! groet marian
  3. Margreet:
    9 januari 2011
    Hallo Tanja,

Het ziet er prachtig uit in Malaka! Valt het weer wel mee? Zag dat er daar ook regen zou zijn vandaag? Het is in ieder geval heerlijk warm. Je had een goeie fiets zo te zien. Ik ben ook zo benieuwd naar je hotelkamers, de bussen en het eten. Maak je daar ook foto's van? Zo'n heerlijk ontbijtbuffet of een papayajuice .. ?

Tot de volgende update!
    Margreet