Kuala Lumpur

9 januari 2011 - Kuala Lumpur, Maleisië

Hallo allemaal,

sinds begin van de middag ben ik in Kuala Lumpur. De bus ging als een speer in twee uur over de snelweg en dat kost dan maar E 3,-! Mijn hotel heeft wifi, maar alleen in het restaurant en de lobby. Alleen was het restaurant al dicht en in de lobby kreeg ik geen verbinding. Maar ik ben niet voor 1 gat te vangen, dus ik zit nu in de McDonalds om de hoek.

Toen ik hier vanmiddag was ben ik eerst maar eens even een wasje gaan doen. Ik heb hier namelijk een wastafel met een echte plug. Handig! Net even gevoeld en het is al bijna droog. Toen dat wasje klaar was ben ik op pad gegaan. Mijn hotel zit in Chinatown en daar was het vooral erg druk. Ik belandde bij toeval bij een station van de lightrail (soort kruizing tussen metro en tram), dus toen ben ik maar naar de Petronas Towers gelightraild.

Petronas Towers, je weet wel, de twin towers van Kuala Lumpur. Tot een paar jaar geleden het hoogste gebouw ter wereld. Mijn collega's weten nog van de quiz van de afdelingsdag welk gebouw nu het hoogste is*. Van een afstandje (als je aankomt met de bus) ziet het er eigenlijk helemaal niet zo hoog uit. Maar als je er onder staat is het toch wel indrukwekkend.

Achter (of voor?) de Petronas Towers zit een prachtig park, dus daar ben ik maar neergezakt. Er zat ook nog een soort kinderwaterspeeltuin. Erg leuk om naar te kijken. Ik ben in het park (op verschillende bankjes) lekker blijven zitten totdat het donker werd, omdat ik de torens ook graag met verlichting wilde zien. Dan is het wel wauw hoor!

Ik blijf hier nog tot woensdag. En ik kom zeker nog een keer terug bij de torens! Wat ik na Kuala Lumpur ga doen weet ik nog niet. Ga ik de komende dagen eens rustig over nadenken.

O ja, het weer: elke dag (vandaag ook) regent het heel eventjes heel zachtjes. Zo zachtjes dat je er net niet nat van wordt, maar er wel van afkoelt, dus eigenlijk is het wel lekker :) Ik heb wel een klein vouwparapluutje gekocht voor het geval het toch ineens gaat plensen. Je weet maar nooit. Maar ik heb hem tot nu toe nog niet gebruikt.

En nu ga ik nog even foto's uploaden en dan terug naar het hotel.

Groeten, Tanja

*Heel goed! De Burj al Arab in Dubai!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl