Laatste dag Penang

17 januari 2011 - Georgetown, Maleisië

Hallo allemaal,

mijn laatste dagje Penang zit er bijna op. Ik heb vanochtend alsnog een deel van de resterende wandeling gedaan. Ben eerst naar het museum gegaan met de geschiedenis van Penang/Georgetown. Was verrassend interessant en dat voor maar E0,25 entree. Daarna ben ik naar een chinees clanhouse gebanjerd. Dat is een soort clubhuis van een chinese familie. Ook erg leuk om te zien. Was ietsje duurder om binnen te mogen (E 2,50). En verder heb ik een beetje gewinkeld en een leuke ketting op de kop getikt voor weinig geld. En toen nog even bij het zwembad gezeten.

Ik heb net mijn tas grotendeels ingepakt, morgenochtend de laatste dingen er nog even in mikken en dan op naar de veerboot naar Langkawi. Ik heb een hotel bij het strand en met zwembad geboekt voor 4 dagen en dan zie ik wel weer verder. Dan heb ik nog een week. Als ik Langkawi geweldig vind, kan ik nog verkassen naar een luxe hotel en anders kan ik nog naar een Thais eiland. Ik zie wel.

Groeten, Tanja

1. Wim Wisse:
    17 januari 2011
    Tanja,
    Leuk om via je verhalen je belevenissen mee te maken. Volgens mij heb je zeker nog geen heimwee naar Middelburg. Volgens de radio is het vandaag de depressiefste maandag van het jaar maar die gaat gelukkig aan mij voorbij (tot nu toe). Uit je verhalen maak ik ook op dat je wel binnen je reisbudget zal blijven. Het restant kun je dan gebruiken voor je uitspattingen in Griekenland, eind april toch?
    Geniet nu nog van het mooie Maleisie.
    Groeten, Wim
  2. Heleen:
    17 januari 2011
    Hoi Tanja, Als ik die prijzen lees dan is het daar wel uit te houden. Je houdt geld over! enfin, dat is voor zo'n reislustig iemand als jij niet erg want dat komt de volgende vakantie dan weer ten goede. Nu geniet je daar zo te lezen, je onderneemt genoeg. En hier mis je niks want het is druilerig weer, hopelijk krijgen we nog wat zon en vorst. Dat past beter bij deze tijd van het jaar! Geniet jij heerlijk van de zon en aan het zwembad liggen op z'n tijd. Je hebt nog even te gaan toch?
  3. Margreet:
    18 januari 2011
    Hallo Tanja,

Het lijkt mij ook best uit te houden daar. Prachtige hotelkamer met zee(straat)-zicht...Wat heb je al veel gedaan en veel gezien. Nu op naar het strand, heerlijk! Is de temperatuur niet te hoog? Of went dat toch snel? Je mist hier inderdaad niets: druilerig vanmorgen en het wordt weer kouder. Er is wel nieuws betreffende ons nieuwe afdelingshoofd: Erik gaat dit vanaf 1 juli voor één jaar doen)
    Groetjes,
    Margreet
  4. Tanja:
    18 januari 2011
    @ Margreet: goh dat is dan toch weer verrassend (maar wel een prettige verrassing).