Laatste dag Santiago

19 november 2014 - Santiago, Chili

Hallo allemaal,

Santiago zit er weer bijna op. Ik heb net mijn tas weer ingepakt, want morgenochtend vlieg ik naar Paaseiland! Ik moet er wel de wekker voor zetten, maar dat heb ik er graag voor over.

Vandaag ben ik weer met de metro op pad gegaan. Deze keer naar de wijk Bella Vista. Dat mooi uitzicht betekent. Want er staat een heuvel (of berg als je Nederlander bent), waarvandaan je een mooi uitzicht over de stad hebt. Dat bleek te kloppen. Alleen jammer dat het nogal heiig was. Ik zag daardoor de Andes wel, maar kreeg dat niet op de foto's.

Op die heuvel kom je met een funicular. Van een afstandje leek de heuvel niet zo heel hoog en ik had niet meer in de gids gekeken hoe hoog het nu eigenlijk was. Helemaal boven bleek het bijna 900 meter te zijn, en daar kwam ik onderweg al achter. Ik had de pech dat de voorste bakjes al vol waren dus ik mocht in de laatste staan. Dus ik kon mooi zien hoe hoog het was. Niet fijn als je al hoogtevrees hebt op een tafel. Ik moest halverwege mijn ogen dicht doen, want ik werd nogal misselijk. Maar als je dan eenmaal boven bent is het wel echt de moeite waard. Prachtig uitzicht dus en een lekker windje.

Terug naar beneden ben ik in de achterste bak gaan staan en had ik nergens last van. En toen werd het best warm en ben ik maar neergezakt in een park en ben ik lekker gaan lezen. Zometeen ga ik nog even naar Netflix kijken, want de wifi is hier lekker snel. Ik luister nu ondertussen naar mijn Spotify. Wel grappig dat de reclame in het Spaans is.

Groeten, Tanja

P.S. ik heb weer foto's geplaatst

1. Wim Wisse:
    20 november 2014
    Mooie foto's Tanja. Geniet van Paaseiland.