Banda Aceh

1 mei 2010 - Banda Aceh, Indonesië

Hallo allemaal,

gistermiddag om een uur of 5 waren we dan eindelijk in Banda Aceh. We hebben er in totaal zo'n 30 uur over gedaan. En veel van die uren hebben we besteed aan wachten. Vooral de laatste wachttijd in Medan op de vlucht naar Banda Aceh duurde lang. Letterlijk omdat het was van 9 tot 15, maar ook figuurlijk omdat we toen net in ons dode punt van de vermoeidheid waren beland. Marian viel af en toe in slaap; mij lukte het wel (met moeite) om wakker te blijven.

We hebben de eerste nacht een goed hotel genomen. Ik heb uitstekend geslapen van 21 tot 6 (met een pauze van een uur door een enorme hoestbui). Marian heeft iets meer moeite om zich aan de nieuwe tijd aan te passen. Die viel pas laat in de nacht (en dus de normale tijd van thuis) in slaap. Maar die heeft dan weer langer doorgeslapen.

We zijn nu verkast naar een goedkoper hotel in het centrum. Hier blijven we nog 2 nachten. Hamim zat hier al op ons te wachten. Straks gaan we de inkopen van het lijstje doen.

Het is hier trouwens lekker warm en plakkerig.

Groeten, Tanja

1. Loes:
    1 mei 2010
    Hoi Manja,

Wat leuk en ook spannend weer zo'n reis met een "zakelijk" doel. Ken ik Marian? Ik geloof van niet. Heel veel plezier en succes voor jullie allebei. Hier is 't weer na een zaterdag van prachtig weer met konnginnedag in het water gevallen. Volgens mij is dit de tweede maal dat je'een bezoek van de koningin duikt door elders te zijn. (of was je er in Smerdiek wel bij? ) De rooie gingen vroeger met koninginnedag naar bos of strand, maar jij pakt het wel heel grondig aan hoor en gelijk heb je.

Hartelijke groet

Loes
  2. Wim Wisse:
    1 mei 2010
    Tanja,
    Het hoesten is dus nog niet over. Heb je je stem al terug? Of toch teveel met Marian aan het kletsen geweest?
    Koninginnedag begon met regen maar toen Hare Majesteit in Middelburg arriveerde begon de zon te schijnen. De dag is zonder incidenten verlopen en Middelburg is op de wereldkaart gezet. De PZC kopte vanmorgen de door Beatrix uitgesproken woorden: U heeft ons en het land Koninginnedag teruggegeven.
    Ik heb twee uur staan wachten op m'n VIP-plaats twee uur staan wachten om het gezelschap dan in 5 minuten voorbij te zien trekken. De sfeer was gezellig, dus toch geen spijt van.
    s' Middags ben ik gewoon lekker naar m'n tuin gegaan.

Groet, Wim
  3. Tanja:
    2 mei 2010
    @ Wim: het hoesten is bijna over. Tot gisteravond had ik nog van die hoestbuien waar ik bijna in stik.

Groeten, Tanja