Gisteren en een dagje rust

4 februari 2013 - Bagan, Myanmar

Hallo allemaal,

Gisteren deed de wifi het ineens niet en dus kon ik geen berichtje plaatsen, dus nu even gisteren en vandaag in een keer. Met vandaag ben ik snel klaar. Ik had vanochtend ineens geen zin om nog weer 10 kilometer te gaan fietsen. Ik ben hier nog 2 dagen en dat kan dan ook nog wel (of niet). Dus ik ben vanochtend neergezakt bij een cafeetje voor mijn dagelijkse dosis vitamine c (een vers fruitsapje). Vanmiddag ben ik (in de schaduw) bij het zwembad neergezakt. Ook lekker.

Gisteren heb ik dus weer rond gefietst, maar nu de andere kant op, waar wat minder toeristen komen. Eigenlijk veel leuker, want dat heb je een tempel helemaal voor jezelf. En er zijn minder verkopers. Want die kunnen heel irritant zijn. Het vergt alleen wat meer voorbereiding, want er is dus ook geen eten en drinken te krijgen. Ik wil nog een derde kant op, waar bijna helemaal geen toeristen schijnen te komen. Maar het zwembad is ook wel verleidelijk.

Ik plaats zo nog wat foto's (van gisteren).

Groeten, Tanja

1. Eva Beekman:
    4 februari 2013
    Nou, dat zwembad ziet er niet verkeerd uit. Beter dan het zwembad hier in Middelburg op de Zuidsingel :-).
    Als ik jou was zou ik zwembad, fruitsapje, luie stoel en goed boek maar samenvoegen. Wedden dat het bevalt? Die tempels zijn er morgen ook nog en lopen niet weg.
    Groetjes,
    Eva
  2. Anneke van Steenwijk:
    4 februari 2013
    Hoi Tanja, daar ben ik weer sinds een week. Was even bezig met andere dingen, dus ik lees nu alles achter elkaar op mijn gemakje op de bank, het is hier in Utrecht overigens heerlijk zonnig vandaag en niet koud. Wat een bijzonder land, ook gezien de recente historie. En dan te bedenken dat je nog lang twijfelde of je hier naartoe zou gaan. Geen spijt van waarschijnlijk. Ik heb de indruk dat de ongemakken zich beperken tot 'grappige verhalen' en 'hoort bij zo'n land'. Prachtige tempels, doet me aan Cambodja denken, maar ook weer iets eigens. En dat zwembad is niet verkeerd!!!! Ik ga je nog een mail sturen, er zijn weer wat ontwikkelingen in de Utrechtse koorsoap. Geniet van al het moois, de zon, lekker eten (!) en nogmaals dat zwembad. Groetjes van Anneke
  3. Mama:
    4 februari 2013
    het zwembad ziet er erg verleidelijk uit ik kan mij wel voorstellen dat het moeilijk kiezen is maar dingen bekijken is ook fijn maar denk dan maar goed aan eten en drinken wij zijn zaterdagavond wezen wokken nu in zeewolde met jan jantien marc elisa en ouders van jantien dus groetjes van allemaal
  4. Wim Wisse:
    4 februari 2013
    Af en toe een tempel overslaan is niet erg, je hebt er m.i. al heel veel gezien.