Weer terug in de bewoonde wereld

15 februari 2013 - Kuala Lumpur, Maleisië

Hallo allemaal,

Ik ben sinds begin van de middag in Kuala Lumpur. Het is weer even wennen zo'n moderne stad. Maar ik heb me er helemaal aan over gegeven: koffie gedronken bij Starbucks en patatjes gegeten bij McDonalds. Die patatjes had ik ineens ontzettend veel zin in. Ook niet zo raar na bijna 4 weken 2 keer per dag noedels, rijst of curry. De patatjes smaakten prima. De bijbehorende visburger (of zoiets) smaakte helemaal nergens naar. Morgen toch maar weer gewoon aziatisch.

Vanochtend Yangon was ook nog wel leuk. Het was nog donker en er waren heel veel mensen duidelijk op weg naar werk. Maar ook heel veel mensen die aan het hardlopen waren of flink aan het doorwandelen en ik zag zelfs een mevrouw tai chi-en. Dan ziet zo'n stad er ineens toch weer anders uit.

De incheck in Yangon was ook wel grappig. Ook op die luchthaven doen ze alles met pen en papier. Maar de boarding-passes lagen al wel uitgeprint klaar. Ik was vroeg, dus ze moesten even zoeken in de stapel.

Voor zo'n grote stad (4 miljoen mensen) is de luchthaven zelf niet bijster groot. Ongeveer zo groot als Rotterdam, dus je bent snel uitgekeken. De banken waren nog niet geopend, dus mijn geld inwisselen lukte niet. En buiten Myanmar heb je er niks aan, dus heb ik maar souveniertjes gekocht (ik vermoed een opzetje, maar dat terzijde). Ik heb iets gekocht van goud, tenminste bladgoud, of ze zeggen dat er bladgoud in verwerkt is. Het is in in ieder geval leuk om te zien.

Morgen ergens tussen 15 en 16 uur (afhankelijk van trein of taxi en dat is weer afhankelijk van de warmte) vertrek ik van hier naar de luchthaven. En dan ga ik via Singapore weer terug naar Schiphol en Middelburg.

Groeten, Tanja

1. Eva Beekman:
    15 februari 2013
    Mooie foto van die Twin towers. Je bent dus weer aan het afronden. Het is al met al toch snel gegaan, hoor. Je hebt leuke dingen gezien en gedaan. Geniet er nog even van.
    Groet,
    Eva
  2. Tim:
    Ha Tanja,

nog even en je reis zit er weer al op en zit je tegenover me! Geniet van je laatste dag en een hele fijne reis naar huis. Ik zie je volgende week, dan kunnen we bijkletsen.

Mooie foto's trouwens!

Groet,
    Tim
  3. Wim Wisse:
    15 februari 2013
    Wat schitterend de twin towers. Goeie reis terug.

Groet, Wim
  4. Anne de Rooij:
    15 februari 2013
    Mc Donald's 'voer' smaakt per definitie nergens naar ;-)
    Ik wens je alvast een goede terugreis en bedankt weer voor het leuke reisverslag!

Anne
  5. Loes:
    Hoi Tanja,
    Nog een goede terugreis en hier was het vandaag 7 graden en eenzonetje dus dat is niet zo verschrikkelijk thuiskomen.

groetjes
    Loes