Trein naar New York

20 juli 2019 - Brooklyn, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

De reis naar New York zit er weer op. Ik ben vanochtend te vroeg naar het station gegaan, omdat ik op het nieuws steeds een waarschuwing zag voor extreem heet weer. Dus het leek me prettiger om op een (min of meer) koel station te zitten dan over een warme straat naar de metro te lopen.

Dat vroege arriveren kwam goed uit. Amtrak heeft een handige app waar de treinkaartjes in geladen worden. Maar die van vandaag zat er opeens niet in. Dus op naar de customer service. Die verwees me naar het loket.  Daar was ik bewust voorbij gelopen vanwege de rij. Toch maar in de rij. Met mijn reserveringsnummer kon de loketmeneer mijn ticket vinden en uitdraaien. Om bij te komen van de schrik heb ik eerst maar een koffie gekocht.

De reis zelf was niet zo enerverend. Beetje gelezen. Beetje muziek beluisterd. Het stukje trein waar ik in zat werkte de airco niet naar behoren. In het begin ging het nog wel, maar na een tijdje werd het echt heet. Dus ik ben toch verkast het laatste stuk.

En in New York moest ik de bloedhete metro in naar Brooklyn. En dan nog 10 minuten lopen bij bijna 40 graden. Pfff. Ik was blij dat ik er was.

Het appartement is erg leuk. In de woonkamer heb ik geen airco maar meerdere fans. Daar moest ik even aan wennen. Maar het is ook wel lekker nu. De slaapkamer is wel koud.

De wijk is leuk. Multicultureel. Heel anders dan Manhattan. Mensen zijn ook vriendelijker valt me op. Ik heb diverse aanbevelingen gekregen voor lunch en diner. Vanavond heb ik zelf gekookt. Er zit een goede supermarkt om de hoek. En ik heb hier supersnelle wifi. Ook fijn.

Plannen voor morgen? Geen idee. Het wordt weer heet. Dus iets met schaduw en/of airco vermoed ik.

Groeten, Tanja

1. Wim Wisse:
    20 juli 2019
    Leuke tijd in New York gewenst. Ik hoop voor je dat het wat minder warm wordt.