Saigon, oh nee Ho Chi Minh stad, of nee Saigon

31 januari 2010 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Hallo allemaal,

Ik heb me los weten te rukken uit het paradijs. Ik had het er nog wel een dagje uitgehouden, maar ik was me wel gaan vervelen. Eind van gistermiddag kwam ik al een beetje in de fase van: wat zal ik nu weer eens gaan doen en waar. Waarschijnlijk was ik, met nog een dag extra, uit verveling die wandeling rond het eiland gaan doen. Maar het was wel lekker om even tussendoor gewoon niks te doen. Het was precies zoals ik me had voorgesteld. Eigenlijk nog beter.

Sinds vanmiddag ben ik in Ho Chi Minh stad, het vroegere Saigon. Hoewel het overal officieel Ho Chi Minh stad heet, noemen de inwoners het nog steeds (of weer?) Saigon. Ongetwijfeld om het simpel te houden. Het is hier trouwens bloedheet.

Vanmiddag was mijn opdracht: een horloge vinden. De sluiting van mijn Swatch was ineens stuk en zonder horloge is niet echt handig (bovendien staat er een horloge op mijn arm als ik hem niet om heb en dat is geen gezicht).  De markt is hier om de hoek en dus ben ik daar maar begonnen en geslaagd. Het moest vooral goedkoop zijn. Mooi was niet echt een vereiste. En ik heb een Longines op de kop weten te tikken voor ongeveer € 8,00, inclusief nieuwe batterij. Ongetwijfeld een nepper, maar ik gooi hem toch weg.

Net even gedoucht en me omgekleed (zei ik al dat het hier bloedheet is?) en straks even ergens een hapje eten. Morgen ga ik alle bezienswaardigheden eens op mijn gemakje bekijken. Volgens mijn reisgids liggen ze voor het grootste gedeelte op loopafstand. Ik ben van plan om vroeg te beginnen, omdat het hier zo heet is (of had ik dat al gezegd?).

Veel plezier met schaatsen allemaal,

Groeten, Tanja

P.S. ook hier kan ik geen foto's uploaden, helaas.