Angkor

9 februari 2010 - Siem Reap, Cambodja

sinds gisteren ben ik in Siem Reap. Gisterochtend hier naar toe gekomen met een speedboot. Die er op de foto heel aardig uit zag, maar in werkelijk iets minder mooi was. Maar hij ging wel heel erg had. Dat wil zeggen: tot we vast kwamen te zitten in het lage water in de rivier. Iedereen rolde eerst om van de schrik en later van het lachen. Na een hoop gedoe, geschreeuw onderling door de crew, het verplaatsen van alle passagiers naar de voorkant van het schip plus nog wat hulp van passerende vissersboten, kwamen we uiteindelijk toch los. En gingen we weer met een rotgang verder. Ach, hoort bij het avontuur zullen we maar zeggen.

Gistermiddag heb ik een beetje gerelaxed. Ik zit in een erg mooi hotel (bewust zo gekozen, vanwege het einde van de vakantie) met een heerlijk zwembad. Dus dat relaxen dat lukt hier wel. Vanochtend werd ik opgehaald voor mijn privé-tour van een deel van de tempels van Angkor. Er zijn er 135 en ik heb vandaag de belangrijkste gezien. Allemaal erg mooi, maar het is hier bloedjeheet, meer dan 35 graden. Ik was dus na een uur al door mijn liter water heen. Het zweet gutste echt van mijn lijf. Dus tegen een uur of 13 vond ik het wel welletjes en heb ik tegen de gids gezegd dat ik morgen en overmorgen zelf wel ga rondneuzen met een tuktuk (ik heb een toegangskaart die 3 dagen geldig is, vandaar). De rest van de middag heb ik lekker bij het zwembad gehangen. En nu dus even internetten. Ik ga niet meer proberen foto's te uploaden. Dat doe ik wel als ik thuis ben.