Tweede dag New York

29 juni 2019 - New York City, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

De tweede dag zit er ook op. Ik ben vanochtend weer naar Brooklyn gegaan. Nu voor het uitzicht op Manhattan vanaf de waterkant. Erg mooi. Daarna nog een beetje rond gewandeld in Brooklyn. Heel anders dan Manhattan, veel rustiger. Daarna ben ik met de metro naar Chelsea gegaan. Toen miste ik mijn neef Marc die vorig jaar mee was, want die zorgde elke keer dat de metrokaart werd opgewaardeerd (althans de technische handelingen; ik deed de betalingen 😉). Nu moest ik heel hard denken hoe het ook al weer moest, maar het is gelukt.

In Chelsea ben ik naar de markt geweest: een oude overdekte markt met nu vooral restaurantjes. Ik wilde daar gaan lunchen, maar daar was het beredruk, dus ik ben toch maar op de straat gaan lunchen. Er staan hier overal tafeltjes en stoelen waar je even kunt relaxen. Dus daar kun je ook prima lunchen als je iets meeneemt.

In de buurt van de markt zit ook een grote Starbucks waar ze de koffiebonen branden. Een soort fabriek waar je kunt koffiedrinken en eten. Kwam ik bij toeval langs, maar was leuk om te zien. Ik heb speciaal voor Marc een filmpje gemaakt (Marc is fan van Starbucks).

Vlak bij de Chelsea Market zit de High Line; vorig jaar heb ik met Marc het bovenste gedeelte gelopen en nu het andere deel. Ook daar was het beredruk. Net als vorig jaar ben ik bij de 23e straat afgedaald. Van daar ben ik naar Madison Square Park gewandeld met Flat Iron Building en zicht op Empire State Building. Daar heb ik in de buurt gegeten en in de schaduw een windje lekker zitten lezen tot het donker werd.

Morgen is mijn laatste dag (althans voor nu; ik kom hier aan het eind weer terug). Ik bedenk morgenochtend wat ik ga doen.

Ik had het idee dat ik vandaag wat minder actief was, maar ik zie dat het toch ruim 20.000 stappen zijn. Lekker bezig 😎

Groeten, Tanja

1. Eva Beekman:
    1 juli 2019
    Dag Tanja,
    Ik heb je mooie foto's bewonderd. Prachtig. En je schrijft zo leuk.
    Het is heel gezellig om jouw verhalen te lezen. Ben benieuwd naar de rest.
    Veel plezier, hoor.
    Eva