Toevallige ontdekkingen

19 juli 2019 - Washington D.C., Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Mijn laatste dag in Washington zit er weer op. Ik ben begonnen met een wandeling naar het centrum. Ik was op zoek naar een vouwparaplu. Mijn regenponcho is niet zo handig met 40 graden. Dan word je nog nat, maar dan aan de binnenkant. En omdat er de komende dagen steeds regen wordt voorspeld aan het eind van de dag (restant Barry) leek me dat wel een goede investering.

Toen dat gelukt was kwam ik bij toeval langs het Trump-hotel. Waar best veel beveiliging staat. De Starbucks waar ik binnen liep bleek in de kelder van het hotel te zijn. Op zoek naar de WC ben ik nog even binnen gelopen. Maar verder dan het gangetje met wc's kwam ik niet.

Terwijl ik daar op de wifi zat heb ik voor New York een wandeling door Brooklyn geboekt met een rabbi. Krijg je informatie over hoe zij hun leven leiden en een kijkje achter de schermen. Lijkt me erg leuk. Staat voor volgende week dinsdag op het programma.

Omdat het vandaag iets minder warm is (30 voelt als 35 en wat meer bewolkt) ben ik de Mall op gewandeld langs Washington Memorial naar WW2 Memorial en zicht op Lincoln Memorial.  Toen werd het steeds warmer en ben ik naar een volgend museum gewandeld. Het National Museum of the American Indian. Op weg daar naar toe kwam ik langs het Smithsonian Visitor Center (van al die gratis musea). Daar ben ik gaan lunchen. Toevallig begon er een gratis rondleiding dus die heb ik ook maar even meegenomen. Best interessant. Ging over de geschiedenis van het Smithsonian Institute en de stad Washington.

Door die rondleiding liep ik aan de andere kant naar buiten en belandde ik per ongeluk bij een evenement over Apollo 11. Dus die heb ik ook nog maar even meegenomen.

Uiteindelijk ben ik toch nog beland bij het doel. Ook weer een interessant museum. Over de geschiedenis van de Amerikaanse Indianen. Waarmee ze ook die van Midden en Zuid Amerika bedoelen.

Eind van de middag ben ik via de supermarkt weer naar het appartement gelopen. Net gegeten en straks mijn tas inpakken. Morgen naar New York!

Groeten, Tanja

1. Jos:
    19 juli 2019
    Ha Tanja, dat was een dag met verrassingen, aangename verrassingen. Wel warm daar zeg! Veel indrukken denk ik. Plezierig nog!
  2. Wim Wisse:
    19 juli 2019
    Tanja, zo te lezen een leuke dag gehad. Jammer dat je Trump niet hebt ontmoet en z,n hotel mocht je ook al niet in.
    Ik zit nu in Zwitserland op doorreis naar Italië, in een hotel dat me doet denken aan het Witte Huis😁
  3. Attie schokker:
    19 juli 2019
    weer een heleboel indrukken opgedaan en weer mooie foto/s morgen een fijne reis
  4. Anneke:
    19 juli 2019
    Ha Tanja, ik zit je foto's terug te kijken en zie de Thinker on the Rock, het origineel denk ik. We hebben ook een exemplaar hier op de Neude, de haas. Dat was toen een heel gedoe met een referendum met drie beelden, waarvan twee heel lelijk... want die haas moest het worden, dat had de kunstcommissie al bedacht. Op zich een leuk beeld, maar het bezwaar was dat wij hier in Utrecht ook goede beeldhouwers hebben (nl Jits Bakker, heeft een mooie beeldentuin bij de Biltse Hoek. ). De Haas is dus democratisch uit drie opties gekozen. Ik zie nog het filmpje voor me waarin iemand ging uitleggen wat die twee lelijke beelden voorstelden en hoe mooi ze eigenlijk waren, dus er was wat te kiezen.... Dat zijn zo van die Utrechtse dingen.....