Toevallige ontdekkingen

19 juli 2019 - Washington D.C., Verenigde Staten

Mijn laatste dag in Washington zit er weer op. Ik ben begonnen met een wandeling naar het centrum. Ik was op zoek naar een vouwparaplu. Mijn regenponcho is niet zo handig met 40 graden. Dan word je nog nat, maar dan aan de binnenkant. En omdat er de komende dagen steeds regen wordt voorspeld aan het eind van de dag (restant Barry) leek me dat wel een goede investering.

Toen dat gelukt was kwam ik bij toeval langs het Trump-hotel. Waar best veel beveiliging staat. De Starbucks waar ik binnen liep bleek in de kelder van het hotel te zijn. Op zoek naar de WC ben ik nog even binnen gelopen. Maar verder dan het gangetje met wc's kwam ik niet.

Terwijl ik daar op de wifi zat heb ik voor New York een wandeling door Brooklyn geboekt met een rabbi. Krijg je informatie over hoe zij hun leven leiden en een kijkje achter de schermen. Lijkt me erg leuk. Staat voor volgende week dinsdag op het programma.

Omdat het vandaag iets minder warm is (30 voelt als 35 en wat meer bewolkt) ben ik de Mall op gewandeld langs Washington Memorial naar WW2 Memorial en zicht op Lincoln Memorial.  Toen werd het steeds warmer en ben ik naar een volgend museum gewandeld. Het National Museum of the American Indian. Op weg daar naar toe kwam ik langs het Smithsonian Visitor Center (van al die gratis musea). Daar ben ik gaan lunchen. Toevallig begon er een gratis rondleiding dus die heb ik ook maar even meegenomen. Best interessant. Ging over de geschiedenis van het Smithsonian Institute en de stad Washington.

Door die rondleiding liep ik aan de andere kant naar buiten en belandde ik per ongeluk bij een evenement over Apollo 11. Dus die heb ik ook nog maar even meegenomen.

Uiteindelijk ben ik toch nog beland bij het doel. Ook weer een interessant museum. Over de geschiedenis van de Amerikaanse Indianen. Waarmee ze ook die van Midden en Zuid Amerika bedoelen.

Eind van de middag ben ik via de supermarkt weer naar het appartement gelopen. Net gegeten en straks mijn tas inpakken. Morgen naar New York!