Jakkes

24 januari 2011 - Langkawi, Maleisië

Hallo allemaal,

Vanochtend had ik een zeer enerverend begin van de dag. Ik was vrij vroeg wakker en dus besloot ik om eerst mijn boek eens uit te lezen. Dus lukte gisteravond net niet helemaal vanwege slaap. Ik was net weer lekker in het verhaal en ineens voelde ik iets over mijn arm kriebelen. Ik kijk en het blijkt een kakkerlak van een centimeter of 3 te zijn. Getver. Ik spring uit bed en race naar de badkamer. Het ding blijft gezellig op de rand van mijn bed zitten.

Dus ik bel de huishouding om te vragen of ze het ding weg willen komen halen. 10 minuten later staat er een meneer gewapend met vergasser voor de deur. Hij vangt het ding en spuit de kamer lekker vol met gif.

Terwijl ik zit te wachten op die meneer bedenk ik dat de kakkerlak even op de foto ga zetten als bewijs. Maar de kluis wil niet open. Ik denk nog even dat ik in de stress de verkeerde code heb gebruikt en dan moet je 30 minuten wachten, dus ik ga eerst maar even douchen, als de kamer lekker vol gas staat. Maar nee hoor, na die 30 minuten zegt het ding nog steeds error en ik weet toch echt mijn eigen geboortedatum wel. Dus nog maar een keer gebeld en daarvoor komen weer 10 minuten later maar liefst 2 meneren opdraven. Ook dat wordt tot een goed einde gebracht.

En na ga ik eerst maar eens even ergens ontbijten. En dan ga ik weer lekker bij het strand liggen. Heb ik gisteren ook de hele dag gedaan. Heerlijk: een beetje lezen, een beetje slapen (vermoeiend hoor niks doen), een beetje zwemmen, af en toe even terug naar de kamer. Vandaag ga ik eindelijk eens naar de spa. Mijn teennagels zijn toe aan een knipbeurt, dus ik ga voor een pedicure!

Groeten, Tanja

1. Loes:
    Hoi Tanja,
    Ajakkes bah, kakkerlakken. Ik ben een keer in Tenerife geconfronteerd met een leger coucarachas die door het open raam over mijn bed en lijf de kamer in macheerden zoals mieren op weg naar al het lekkers in huis. Ik ben nog nooit zo snel mijn bed en de kamer uitgegaan. Gelukkif was h
    ik het lekkers niet. brrrrrr als ik er nog aan denk. Maar ja dat hoort ook een beetje bij het op vakantie gaan naar verre streken.

Genietse verder
    groetjes

loes
  2. Tanja:
    24 januari 2011
    @ Loes: ik kan me herinneren dat je me dat verhaal ooit eens hebt verteld. Dan viel dit nog wel mee :)
  3. Wim Wisse:
    Tanja,
    Dat vind ik nu weer zonde voor die kakkerlak en het milieu. Als dame die van wanten weet had ik wel verwacht dat je de kakkerlak buiten had gezet. Goed voor het diertje en milieu. Toen ik je verhaal las moest ik gelijk denken aan die keer dat ik met Bang in Indonesie was. Daar werd (in het huis van Bang z'n broer) driftig met DDT rondgestrooid ter verdelging van de muggen. In zo'n lucht moest ik dan gaan slapen in een zeer benauwd kamertje. Om de lucht kwijt te raken zette ik de deur op een kier, maar zodra de bewoners dat in de gaten hadden werd die weer dicht gedaan vanwege de komst van muggen. Ze waren erg bezorgd om mijn gezondheid. Een DDT-behandeling ter voorkoming van malaria hoorde daar gewoon bij.

Groet, Wim W.
  4. Anneke van Steenwijk:
    Hoi Tanja,

Eindelijk je berichtjes gelezen. Vandaag hier geheel grijs, ik ben niet buiten geweest. Een Franse zanger zong: Il fait toujours beau quelque part... (het is altijd ergens mooi weer). In Azie dus. Geniet er maar van zolang het duurt. Maar ik heb geen klagen want op Tenerife was het heerlijk zonnig. Zo'n laptop is wel erg handig op reis. En dan te bedenken dat er ooit alleen briefpost was die er 6 weken over deed. Kom je nog veel andere alleenreizenden tegen? Tien stukjes terug vertelde je over die rochelende buurman. Wij hadden er ook zo een, iedere ochtend vroeg en aan het eind van de dag kwam er een hele serenade. Dat is ongeveer het enige dat ik niet mis. Geen kakkerlakken gelukkig. Zo te zien is dat beest een van de weinige wanklanken in een mooie reis. Komt de terugreis al in zicht? Veel plezier nog, groetjes van Anneke
  5. Heleen:
    24 januari 2011
    Als ik ergens bang voor ben is het voor kakkerlakken. Ik vind het zulke vieze beesten. Het hoort inderdaad bij verre warme landen maar ik hoop telkens dat ik ze niet zie. anders wordt ik panisch. Erg he, ik weet het maar helaas is het zo. Geniet jij vooral heerlijk verder, ben benieuwd hoe de spa was en je teennagesl zijn vast mooi geworden!