Verhuizen

5 februari 2012 - Luang Prabang, Laos

Hallo allemaal,

Vandaag was een relaxed dagje. Ik begonnen met de was wegbrengen en daarna ben ik naar mijn  tweede hotel hier gewandeld. Ik was eerst van plan om in de oude kamer te blijven tot ik er uit moest (12.00 uur), maar gisteravond bedacht ik dat dat helemaal niet handig is, want dan is het bloedheet.

Dus ik ben maar meteen op pad gegaan. Ik kon de kamer nog niet in, maar wel mijn tas achter laten. En toen ben ik via een paar leuke terrasjes die ik deze week al ontdekt had met thee, ijskoffie en een lunch uiteindelijk weer bij de kamer uit gekomen. Het is een heerlijke rustige kamer. Precies zoals ik bedacht had.

Op die terrasjes ontdekte ik dat ik een probleem heb. Weliswaar een luxe-probleem, maar toch. Ik heb namelijk nog best veel kips in mijn portemonnee en die dingen kun je niet omwisselen. Ik heb begin van de week een beetje uitgerekend hoeveel ik nog nodig had en daarbij heb ik iets te ruim gerekend.

Dus ik ben vandaag maar iets duurder uit eten gegaan dan normaal en ik heb net een heel leuk souveniertje gekocht op de markt. Maar het schiet nog steeds niet erg op. Dus ik ga morgen nog maar eens neuzen op de markt. En verder ga ik dan maar een manicure of een massage of zo ergens regelen. Je moet wat.

Groeten, Tanja

1. Anneke van Steenwijk:
    Hoi Tanja,
    Hopelijk is de migraine te handhaven. Je kan je kipjes ook aan een bedelmonnik geven. Maar een leuk souvenir kopen is voor beide partijen wellicht aardiger.
    Groetjes uit het winterse Utrecht,
    Anneke
  2. Anneke van Steenwijk:
    5 februari 2012
    P.S. Pas wel op, wij hadden in St. Petersburg de taxichauffeur een fantastische fooi gegeven (bijna al onze laatste roebels). Vervolgens wilden wij de koffie afrekenen op het vliegveld, en toen hadden we een paar centen tekort, moesten we weer omwisselen.
  3. Attie schokker:
    5 februari 2012
    bericht gelezen vooral doen die manicure endoe er gewoon de massage bij of nog een keer extra lekker eten veel plezier gr ma
  4. Eva Beekman:
    6 februari 2012
    Dag Tanja, ik start weer met lezen na een koud weekend. (ben het huis niet uit geweest, brrrrr). Het is moeilijk om me voor te stellen dat jij het zo "bloedheet" hebt. Ik heb veel plezier in je berichtjes. Je schrijft leuk en je foto's zijn heel mooi. Die kipjes zijn inderdaad een luxe-probleem. Heerlijk, hoef je niet zo op te letten wat je uitgeeft. Ik wacht fijn af wat je verder nog gaat meemaken. Leuker dan mijn uitzicht: een kanaal met ijsbrokken erin!
    Groet, Eva
  5. Ellen Vis:
    7 februari 2012
    Gewoon heel erg prettig zo'n luxe probleem :)
    Ellen X