Ook goedemorgen

4 februari 2012 - Luang Prabang, Laos

Hallo allemaal,

vanochtend werd ik om 5.15 uit bed gerammeld door een tourguide om de monikkenprocessie te gaan bekijken. Helaas stond hij aan de verkeerde deur. Maar nu ik toch wakker was ben ik maar gaan kijken.

Wat een circus! Hele stukken stoep waren al ingericht met matjes en bakjes rijst voor toeristen die met tuk-tuk of bus werden aangevoerd met tientallen tegelijk. De meesten waren Japanners en Chinezen. In ieder geval nog (meestal) boeddhisten. Maar er zaten ook westerse toeristen tussen die duidelijk niet wisten wat ze daar deden. Niet dat ik zo'n expert ben, maar even een bladzijde lezen in een reisgids en je weet wat je in ieder geval niet moet doen. Kortom: een totaal andere sfeer dan ik in Vientiane heb gezien.

Afijn, nadat ik van de schrik was bekomen toch maar foto's gemaakt. Geprobeerd omdat toch op een fatsoenlijke manier te doen, maar dat valt nog niet mee tussen al die mensen die als een debiel gaan "vechten"om de mooie plaatsen.

Daarna heb ik even ontbeten in mijn hotel en ben ik gaan wandelen naar een paar watten aan de zuidkant van de stad. Die waren dan wel weer erg vredig. En ik ben mijn wandeling geeindigd bij Utopia. Heerlijk.

Nu even uitwaaien en opdrogen op mijn balkon. Vanavond ga ik weer inpakken en dan verkassen naar een ander hotel in een rustige straat (al geregeld).

Groeten, Tanja

O ja, @ Anneke: nee hoor, helemaal geen last van maag/darmen (maar deze opmerking is misschien de goden verzoeken). Ik heb wel al twee dagen migraine. Maar die past geheel in het schema en is zo'n 21 uur per dag te onderdrukken met mijn geweldige pillen. En ook knie en rug houden het prima, dus ik mag niet klagen. Het enige waar ik last van heb is de warmte zo af en toe :)

1. Loes:
    Hoi Tanja,

Wat een rachtige fotoos, Vanmorgen was het -11 en dat in Zeeland, dan weet je het wel. Gisteren net voor de sneeuw uit naar huis gekomen. Met de sneeuw werd het zoals gebruikelijk een enorme verkeerschaos. Mensen die 4 uur in de file zaten en nog niet thuis en treinen die mondjesmaat reden. Alle reden voor jou om extra te genieten van de warmte daar. En ik om mee te genieten. Inmiddels begin ik een beetje aan de kou te wennen. Voorlopig vriest het nog maar door de sneeuw is het ijs slecht geworden.
    groetjes

Loes
  2. Adriaan:
    4 februari 2012
    Heb je nog wat warmte in de aanbieding? het is -18 geweest.
    Lees je verslagen met veel plezier.
    Groetjes A3aan.
  3. Wim Wisse:
    Tanja,
    Nu kan ik niet achterblijven met 'het hebben over de kou'. Vanmorgen was het hier in Middelburg om 9.30 uur nog -13 graden. Niks voor jou dus. Ik heb vanmiddag wel lekker geschaatst op de vest, heerlijk in de 'vrieszon'.
    Geniet lekker van de warmte en van de mooie dingen die je ziet.

Groet, Wim
  4. Heleen en Hans:
    5 februari 2012
    Je zit niet voor niets aan de andere kant van de wereld. Wij hebben eindelijk weer eens echt winterweer alhoewel ook ik moet toegeven dat het rijden in die derrie niet echt prettig is maar met winterbanden kom je een heel eind. De natuur is prachtig en het is zo heerlijk om buiten te zijn als je je goed aankleedt!. Ben benieuwd welke migrainepillen jij hebt, laat eens weten als je terug bent want ik heb tot nu toe niks gevonden wat resultaat geeft. door je foto's gaat je verslag nog meer leven, heerlijk!