Wat?!

3 februari 2012 - Luang Prabang, Laos

Hallo allemaal,

vandaag ben ik op tijd begonnen met een wandeling door de oude stad langs alle tempels waar ik nog niet geweest was (een tempel heet een wat). Ik ben de tel kwijt geraakt, maar ik heb er minstens 15 gezien. De ene mooi, de andere een beetje saai, maar altijd met een vredige sfeer. Ik was aan het eind van de ochtend bij de noordelijke bamboebrug en ik was nog steeds redelijk fit (lees: ik had vandaag wat minder last van de warmte) en dus ben ik de (behoorlijk wiebelende) brug over gestoken. Je moet wel 5000 kip (bijna 50 cent) tol betalen om er over te mogen. Maar dat wordt weer gebruikt om het ding weer te herbouwen volgend jaar. Dus dat lijkt me een nuttige bijdrage.

Aan de andere kant ligt een stoffig dorpje met een totaal andere sfeer dan LP. Via een onverharde stoffige weg van een paar kilometer ben ik langs weer een paar watten naar de zuidelijk bamboebrug gelopen. Daar zat een heel leuk restaurantje waar ik een welverdiende fruitshake heb gedronken. En toen via de andere bamboetolburg weer terug naar LP. Een erg leuke dag! Ik ga zo wat foto's uploaden.

Vanmiddag heb ik twee vlucbten geboekt (wat is internet toch handig!). Volgende week woensdag vlieg ik met Bangkok Airways eind van de ochtend van hier naar Bangkok. Daar moet ik opnieuw inchecken voor een vlucht met Air Asia begin van de avond naar Krabi in het zuiden van Thailand. Ik ben van plan om daar voor twee nachten een hotel in Ao Nang te regelen (is 20 km. verderop). En dan zie ik wel weer verder.

Groeten, Tanja

P.S. ik belandde tijdens de wandeling ook nog per ongeluk om een markt. Ook daar heb ik foto's gemaakt.

1. Ronald de Bruijn:
    hallo Tanja,

om het voor jou nog leuker te maken.........hier sneeuwt het nu!!

Veel plezier,

Ronald
  2. Tanja:
    3 februari 2012
    @ Ronald: dat maakt het inderdaad nog leuker! Hoewel ik het me moeilijk kan voorstellen.
    Het is in ieder geval nieuws op CNN zag ik net.
  3. Ellen Vis:
    3 februari 2012
    We hebben eindelijk een echte winter met vorst en sneeuw. Vandaag overal in de tuin vetbollen opgehangen voor de vogeltjes. Je maakt prachtige foto's!
    Ellen x
  4. Attie schokker:
    3 februari 2012
    nu je hebt al weer mooie dingen gezien was de brug niet eng om over te steken lijkt mij niks maar zo als je al weet is sneeuw ookniet prettig er ligt circa 7cm jan heeft mij gehaald en gebracht om op te passen groetjes ma
  5. Anneke van Steenwijk:
    Hoi Tanja,

Wij lijden hier aan allemaal verkeers- en treininfarcten... Zo te zien is Laos niet bepaald overbevolkt. Ik heb nog een vrachtschip gezien op een foto, die zal ik aan Pier laten zien. Ze doen ook niet erg aan: bouwvoorschriften, voedselveiligheid enzo. (Onbescheiden vraag, maar heb je nog niet de beroemde reizigerskwalen?) Wij hebben het allemaal iets teveel, daar iets te weinig. Ik ben gister erg hard op mijn knie gevallen op de ijsbaan... leve de winter! En heb net mijn (zelfgekookte) erwtensoep op. Is ook lekker. Groetjes van Anneke