Geld uitgeven

6 februari 2012 - Luang Prabang, Laos

Hallo allemaal,

Vanochtend ben ik eens de andere kant opgewandeld langs de Mekong. Daar komen niet zo veel toeristen en dan zijn de borden bij de restaurantjes ineens ook niet meer in het Engels. Beetje gokken met een bestelling dus. Gelukkig kreeg ik de thee die ik gedacht had te vragen.

Ik kwam per ongeluk weer bij een wat terecht. Maar ik merk dat ik een beetje wat-moe begin te worden. Ik heb er ook al zoveel gezien. Dus ik ben uiteindelijk maar weer terug gesukkeld naar het hotel. Het is namelijk ook nog steeds erg warm (sorry hoor, ik kan het ook niet helpen). Ik heb het eerste deel van de middag nuttig besteed met een vlucht boeken van Krabi naar Kuala Lumpur voor volgende week donderdag. Dat betekent dat ik een week heb in het zuiden van Thailand en nog twee dagen afsluitend in Kuala Lumpur. Ik denk er nog even over na of ik weer naar Traders-hotel ga of deze keer kies voor een stukje goedkoper.

Een uurtje geleden ben ik weer op pad gegaan. Want ik moet nog steeds een beetje geld uitgeven. Ik heb net weer een leuk souveniertje voor mezelf gekocht. Nu zit ik aan een relatief dure (maar erg lekkere) ijskoffie. Straks ga ik ergens eten. Als ik zo doorga kom ik ongeveer wel uit met de centjes.

Groeten, Tanja

1. Eva Beekman:
    Hallo Tanja,
    Je begint dus een beetje anti-wattig te worden :). Ben blij dat je je excuseert voor de opmerkingen over "erg warm". Wij worden daar namelijk wel een beetje jaloers van. En ijskoffie krijg je hier vanzelf als je je plastic bekertje Douwe Egberts even buiten het raam houdt. De Mekong ken ik alleen van het nieuws: van de oorlog en later de overstromingen in de delta. Pas op voor natte voeten en geniet van het lekkere eten!
    Groet, Eva
  2. Loes:
    Hoi Tanja,

Geniet van de warmte en het geld uitgeven. Ik heb weer eens gemerkt hoe mooi ons lichaam werkt. Toen de kou begon leed ik daar echt onder (fysiek dan, je weet ik ben een warmte mens). Maar na 2 dagen veel buiten geweest te zijn kan ik er nu echt van genieten. Vanmorgen heerlijk met hond Max in 't zonnetje gewandeld zonder iets op mijn hoofd en zonder handschoenen. Gewoon zelf warm, en alles zo mooi en vrolijk met die sneeuw. We hebben hier vijvers van zandafgravingen en daar is dan in het weekend het hele dorp te vinden met schaatsen maar ook families met stoeltjes koffie en koeken en weet ik niet wat. Erg gezellig. Dus geniet maar lekker ik ben niet jalours meer. groetjes

Loes
  3. Attie schokker:
    6 februari 2012
    wat nu jij die genoeg hebt van de watten maar je hebt er ook veel gezien dus ga maar lekker eten en uitrusten gr ma
  4. Wim Wisse:
    Tanja,
    Vandaag was het hier een prachtige zonnige dag. Ik heb zelfs een uurtje buiten in de zon gezeten, op een plekje uit de wind en natuurlijk met m'n jas aan. Daarna nog lekker geschaatst en tussendoor nog even behang van de muren gehaald. t'ja aan het opknappen van de slaapkamer ben ik eindelijk begonnen. Jij nog een lekkere warme vakantie in Laos.
    Groet
    Wim