Rondje Vientiane

25 januari 2012 - Vientiane, Laos

Hallo allemaal,

Vanochtend heb ik een fiets gehuurd en daarmee ben ik langs allerlei bezienswaardigheden gepeddeld. Diverse tempels (allemaal erg mooi; ik zal straks wat foto's uploaden) en verder ben ik bij een Laotiaanse versie van een triomfboog geweest (en er ook op trouwens). Erg leuke dag gehad.

Fietsen is hier nog leuker dan in Vietnam. Makkelijker ook trouwens: niet alleen omdat ze hier ook rechts rijden, maar vooral omdat het zo lekker rustig is. Gek genoeg zijn het alleen toeristen die hier fietsen.

Ik zat net nog even in een parkje en daar kwam een monnik naast me zitten die even engels wilde oefenen. Elke boeddhist moet een tijdje monnik zijn. Maar dat betekent dus iets anders dan wij er onder verstaan.

Deze monnik wilde weten of ik getrouwd ben en kinderen heb. In Azie is het gemakkelijker om daar ja op te zeggen, want nee snappen ze niks van. Volgende vraag: heb je foto's van je kinderen. En die heb ik altijd op mijn geheugenkaart van mijn camera staan (al zijn dat wel mijn neefje en nichtje). De aanwezigheid van "husband and children" hield hem toch niet tegen om mijn telefoonnummer te vragen. Maar die vraag kon ik helaas niet goed verstaan vanwege zijn niet zo goede engels :).

Morgen ga ik (denk ik nu) naar een park vol met Boeddha's (eindje naar het zuiden).

Groeten, Tanja

1. Lilian:
    Hoi Tanja!
    Prachtige foto's! Het doet me weer denken aan de geweldige PV-reis naar Thailand die we destijds gemaakt hebben. We hebben toen vanuit Chiang Mai ook een uitstapje gemaakt naar Laos. Ik herinner me vooral het "welkomstdrankje" op de lokale markt aldaar: een of andere alcoholische versnapering met slangen, hagedis of zelfs (het moet niet gekker worden) tijgerpenis erin! Heel bijzonder, maar ik heb me er niet aan gewaagd !! Je kon de flessen ook kopen op de lokale markt, maar uiteraard waren dat de verboden souvenirs. Dat heeft dus niemand gedaan.
    Ik wens je nog veel plezier in deze "andere wereld", geniet ervan!
    Hartelijke groeten, Lilian
  2. Ronald de Bruijn:
    hallo Tanja,

zo te lezen gaat het goed met je. Zelfs bijna een monnik aan de haak geslagen :)

gr. Ronald
  3. je broertje:
    25 januari 2012
    Lekker handig om mijn kids te gebruiken zus !!!!!